شناسهٔ خبر: 53426345 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هلال احمر آذربایجان‌شرقی به ۱۳۱ هزار نفر خدمت رسانی کرد

سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: عوامل این جمعیت در راستای اجرای طرح نوروزی به تعداد ۱۳۱ هزار نفر از آحاد مردم در قالب ماموریت‌های مختلف ارائه خدمت و امدادرسانی کردند.

صاحب‌خبر -

آقای منجم با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در طرح نوروزی امسال و در حوزه معاونت امداد و نجات با انجام ۱۳۶ عملیات امدادی به یک هزار و ۱۳۰ نفر از آسیب دیدگان و گرفتاران در حوادث گوناگون امدادرسانی کرد گفت: نجاتگران جمعیت هلال احمر در این مدت به مداوای سرپایی ۲۱ نفر از مجروحان حوادث و انتقال ۳۷ نفر از مجروحان ، بیماران و مادران باردار به مراکز درمانی اقدام کردند.

در طی اجرای طرح نوروزی، نجاتگران جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی با استفاده از خودروی نجات و دستگاه‌های مخصوص نجات، اقدام به رهاسازی بیش از ۱۰ نفر از هموطنان گرفتار در میان آهن پاره‌های خودرو‌های تصادفی کرده و همچنین در این مدت با توجه به بارش برف و کولاک در پاره‌ای از محور‌های مواصلاتی استان، نجاتگران هلال احمر اقدام به اسکان بیش از ۱۳۶ نفر از مسافران و گرفتاران در راه مانده در اتاق‌های اسکان پایگاه‌های امداد جاده‌ای کردند.

در طرح نوروزی امسال نجاتگران هلال احمر اقدام به رهاسازی هشت نفر از فوتی‌های سر صحنه حوادث مختلف نموده و بعد از رهاسازی و گذاشتن در کیسه جسد به مبادی مربوطه تحویل نمودند.

حضور و امدادرسانی به تصادفات جاده‌ای یکی از ماموریت‌های بسیار سخت و پیچیده جمعیت هلال احمر است.

 در این طرح که از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ شروع و تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ ادامه داشت، تعداد ۳۰ پایگاه امداد جاده‌ای و کوهستانی ثابت و ۱۲ پست امدادی موقت و فصلی فعالیت داشتند.

 در این پایگاه‌ها بیش از ۴۱۸ نفر از نجاتگران و امدادگران و کادر جمعیت هلال احمر در قالب ۱۴۶ تیم عملیاتی با بهره گیری از ۱۵۰ دستگاه انواع خودرو‌های امدادی و همچنین یک فروند بالگرد انجام وظیفه کردند.

یک هزار و ۶۰۰ سبد معیشتی به ارزش ریالی ۱۰ میلیارد ریال در قالب طرح ملی پویش هلال رحمت بین خانواده‌های نیازمند تحت پوشش این جمعیت طی ایام نوروز امسال توزیع شد.

این طرح با مدد خیرین استان و با شعار "همه با هم توقف ناپذیریم" انجام پذیرفت.

نظر شما