شناسهٔ خبر: 53423778 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تحلیل تکنیکال شاخص‌های بورس

برای ادامه روند صعودی اصلاح مورد نیاز است

تحلیلگر بازار سرمایه گفت: انتظار داریم شاخص کل کمی اصلاح داشته باشد و یا درجا بزند. این اصلاح ممکن است تا محدوده ۱ میلیون ۴۰۰ هزار واحد ادامه داشته باشد.

صاحب‌خبر -

آقای علی ملک لی گفت: شاخص کل در ادامه روند صعودی خود روز اول هفته را خوب آغاز کرد، ولی در ادامه و با رسیدن به مقاومت‌های پیش رو حرکت آن کند شد و در آخرین روز کاری با منفی کار خود را به پایان رساند.

به گفته او اصلی‌ترین مقاومت پیش روی شاخص کل، حوالی عدد روانی ۱ میلیون ۵۰۰ هزار واحد است. همچنین حمایت مهم شاخص هم محدوده ۱ میلیون ۳۵۰ هزار واحد است. هرکدام از این حمایت‌ها یا مقاومت‌ها شکسته شوند، روند شاخص در کوتاه مدت به همان سمت خواهد بود.

برای ادامه روند صعودی اصلاح کوچک مورد نیاز است/یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد اصلی‌ترین مقاومت پیش روی شاخص کل است/اصلاح در هفته پیش رو برای شاخص کل دور از انتظار نیست
به گفته این کارشناس شاخص کل هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران هست، عملکردی بهتر از شاخص کل داشت. این شاخص در روز اول کاری هفته با عدد ۳۶۶ هزار واحد شروع به کار کرد و پس از رشد بیش از ۳ درصدی در پایان هفته به تراز ۳۷۷ هزار واحد رسید.

انتظارات از این شاخص نیز در تصویر مشخص است و حمایت اصلی محدوده ۳۴۰ هزار و مقاومت اصلی محدوده ۴۲۰ هزار واحد را برای این شاخص متصور هستیم. ضعف در روند صعودی این شاخص مشخص است و انتظار داریم هفته پیش رو این شاخص نیز کمی اصلاح کند.

برای ادامه روند صعودی اصلاح کوچک مورد نیاز است/یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد اصلی‌ترین مقاومت پیش روی شاخص کل است/اصلاح در هفته پیش رو برای شاخص کل دور از انتظار نیست

قابل ذکر است دیدگاه‌های  صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی می تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.وضعیت سیاسی ، تصمیمات اقتصادی و سیاسی دولت  از مواردیست که می تواند تاثیرات زیادی بر روند بورس تهران داشته باشد.

نظر شما