شناسهٔ خبر: 53421418 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

امیرعبداللهیان در گفت وگوی تلفنی با وزیر امور خارجه کویت؛

ایران بر همکاری عملی منطقه‌ای تاکید دارد

وزیر امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب اولویت سیاست توسعه همه جانبه روابط با همسایگان، علاوه بر گفت وگو، بر همکاری عملی منطقه‌ای تاکید دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در تماس تلفنی با شیخ احمد ناصر الصباح، وزیر امور خارجه کویت، ضمن تبریک ماه رمضان به دولت و ملت کویت درخصوص موضوعات مورد علاقه فیمابین از جمله مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین المللی گفت وگو و تبادل نظر کرد.

وی با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای بسط مناسبات دوجانبه با کویت و انجام گفت وگوهای منطقه‌ای گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران در چارچوب اولویت سیاست توسعه همه جانبه روابط با همسایگان، علاوه بر گفت وگو، بر همکاری عملی منطقه‌ای تاکید دارد و ما همکاری منطقه‌ای را به نفع امنیت، پیشرفت و توسعه منطقه می‌دانیم.

وزیر امور خارجه با اشاره به برقراری آتش بس موقت در یمن اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از برقراری آتش بس در یمن استقبال کرد و در ادامه، بر ضرورت رفع کامل محاصره انسانی و ارسال کمک‌های انسانی به یمن تاکید دارد.

امیرعبداللهیان در بخش دیگری از این گفت وگوی تلفنی آخرین وضعیت مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها را تبیین کرد.

شیخ احمد ناصر الحمد الصباح، وزیر امور خارجه کویت نیز در این گفت وگوی تلفنی متقابلاً ماه رمضان را به همتای ایرانی خود، دولت و مردم ایران تبریک گفت و بر عزم کشور متبوعش برای توسعه مناسبات با ایران تاکید کرد.

وی ابراز امیدواری کرد استمرار آتش بس، زمینه ساز گفت وگوهای یمنی و حل و فصل بحران یمن گردد.

وزیر امور خارجه کویت در پاسخ به لزوم تعیین مرز آبی و بهره برداری از میادین مشترک، آمادگی کویت را برای از سرگیری مذاکرات حقوقی دو کشور اعلام کرد.

شیخ احمد الصباح با دعوت از وزیر امور خارجه برای سفر به کویت و گفت وگو درخصوص روند گسترش مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای، بر موضع حمایتی کویت از مذاکره و گفت وگوی منطقه‌ای تاکید کرد.

نظر شما