شناسهٔ خبر: 53419989 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

واکنش ها به عملیات استشهادی در قلب تل‌آویو؛ جشن و شادی در سراسر فلسطین/ حزب‌الله: سرویس‌های امنیتی اسرائیل شکست سنگینی خوردند

صاحب‌خبر -
واکنش ها به عملیات استشهادی در قلب تل‌آویو؛ جشن و شادی در سراسر فلسطین/ حزب‌الله: سرویس‌های امنیتی اسرائیل شکست سنگینی خوردند
خبرگزاری آریا- پس از عملیات موفقیت آمیز مجاهدین فلسطینی، جشن و شادی سراسر فلسطین را فراگرفته است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، پس از عملیات موفق یک جوان فلسطینی در قلب تل‌آویو، جنبش حزب‌الله لبنان اعلام کرد که سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در مواجهه با یک جوان فلسطینی شکست سنگینی خوردند.
جنبش حزب‌الله لبنان، امروز (جمعه)، درباره عملیات استشهادی در قلب تل‌آویو بیانیه‌ای صادر کرد.
حزب‌الله اعلام کرد: «بار دیگر مقاومت‌کنندگان فلسطینی قدرت خود را برای مواجهه با [رژیم] اشغالگر و پاسخ به جنایت‌های پی در پی آن ثابت کردند».
در ادامه این بیانیه آمده است: «این عملیات قهرمانانه در تل‌آویو، ضعف رژیم صهیونیستی، شکننده بودن، دستپاچگی و دست و پا زدن سرویس‌های نظامی و امنیتی آن را آشکار ساخت».
این جنبش اضافه کرد: «سرویس‌های [امنیتی] این رژیم در مواجهه با یک مجاهد فلسطینی شکست سنگینی خوردند. حزب‌الله قهرمانی ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت آن‌ها را می‌ستاید و از آزادگان جهان برای همگامی با مردم فلسطین و هر گونه حمایت از آن‌ها دعوت به عمل می‌آورد»
در بخش پایانی این بیانیه آمده است: «تسلسل عملیات‌های ویژه و موفق نشان می‌دهد که تصمیم ملت فلسطین ادامه مبارزه است. عزم ملت فلسطین قوی‌تر از اراده اشغالگران است. مردم فلسطین عزم خود را بر ادامه این مسیر تا زمان آزادسازی تمام [خاک] فلسطین جزم کرده‌اند».
شب گذشته، منابع فلسطینی از انجام موفقیت‌آمیز یک عملیات استشهادی در خیابان «دزنگوف»، یکی از بزرگ‌ترین خیابان‌های تل‌آویو، خبر دادند. طبق گزارش رسانه‌ها، در پی این عملیات نه صهیونیست زخمی شدند و دو نفر دیگر به هلاکت رسیدند.
عامل این عملیات که یک جوان فلسطینی 29‌ساله به نام «رعد فتحی حازم» از اردوگاه جنین بود، صبح امروز پس از چند ساعت تعقیب و گریز، به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.
این چهارمین عملیات شهادت‌طلبانه در فلسطین اشغالی در حدود یک هفته گذشته بوده است. منابع عبری پس از این عملیات خبر دادند که نیروهای رژیم صهیونیستی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند و برخی از خیابان‌ها را بسته‌اند.

جشن و شادی در سراسر فلسطین
در پی عملیات شهادت طلبانه داخل یک قهوه خانه در یکی از خیابان های اصلی و مشهور به نام دیزنکوف در مرکز تل آویو،  همه گروه های فلسطینی عملیات تل آویو را تبریک گفتند و آن را قهرمانانه توصیف کردند، عملیاتی که پاسخ طبیعی به جنایت های رژیم اشغالگر است.
در همین حال مردم فلسطین با پخش شیرینی و شکلات در خیابان ها خوشحالی خود را از این عملیات ابراز کردند.
جنبش مقاومت اسلامی حماس عملیات قهرمانانه امشب در تل آویو را تبریک گفت و آن را پاسخی طبیعی و مشروع به جنایات روزافزون اشغالگران اسرائیلی علیه ملت، سرزمین و مقدسات فلسطین به ویژه قدس و مسجد الاقصی دانست.
جنبش جهاد اسلامی عملیات قهرمانانه امشب در تل آویو که به کشته و زخمی شدن بیش از 16 اسرائیلی منجر شد، را تبریک گفت.
دکتر یوسف الحساینه عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی تاکید کرد که این عملیات همچون طوفانی بود که لرزه بر اندام صهیونیست‌های بزدل در خیابان دیزنگوف انداخت.

جنبش فتح: پاسخ ملت فلسطین به تنش آفرینی های رژیم صهیونیستی حقی طبیعی است
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، جنبش فتح اعلام کرد رژیم صهیونیستی مسئول تنش آفرینی است و پاسخ ملت فلسطین به آن، حقی طبیعی است.
 
کمیته های مقاومت: عملیات تل آویو ضعف و سستی دشمن صهیونیستی را اثبات کرد
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، کمیته های مقاومت فلسطین با صدور پیامی اعلام کرد: انجام عملیات قهرمانانه در تل آویو که دشمن را دچار سردرگمی و ضعف و سستی آن را اثبات کرد، تبریک می گوییم.
 
حماس: عملیات تل آویو پاسخ طبیعی به جنایت های رژیم صهیونیستی است
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، جنبش حماس با صدور بیانیه ای در واکنش به عملیات تل آویو اعلام کرد: این عملیات پاسخ طبیعی و مشروع به جنایت های رژیم اشغالگر علیه ملت و سرزمین فلسطین و قدس و مسجد الاقصی است. مقاومت ملت فلسطین در کمین هر کسی خواهد بود که به فکر تعرض به قدس و مسجد الاقصی باشد و گذر زمان گواه عملی شدن این تهدید است.
 
جهاد اسلامی: هر عملیات تاوان بخشی از جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین است
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: عملیات فداکارانه و استثنایی در عمق فلسطین اشغالی و قلب تل آویو را تبریک می‌گوییم. بازگشت عملیات فداکارانه به عمق قلمرو رژیم صهیونیستی نتیجه طبیعی تجاوزات رژیم اشغالگر است که از همه حد و مرز‌ها عبور کرده است. با هر عملیات، رژیم صهیونیستی تاوان بخشی از جنایت‌های خود و تروریسم شهرک نشینان علیه ملت فلسطین در قدس و کرانه باختری را پرداخت می‌کند.
در همین حال، یوسف الحساینه عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد عملیات تل آویو همچون طوفانی بود که لرزه بر اندام صهیونیست‌های بزدل در خیابان "دزنگوف" انداخت.
 
محمد شلح: پیروزی نزدیک است و اشغالگران در فلسطین جایی ندارند
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، "محمد شلَح" از اعضای ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن تبریک عملیات قهرمانانه تل آیو علیه دشمن صهیونیستی گفت: آشکار شد اغلب کشور‌های عربی که توهم وجود اتحادیه عرب را در ما ایجاد کرده بودند، در کنار اسرائیل هستند.
وی افزود: ثابت شد امید واقعی ما به محور مقاومت، در جایگاه خود و به حق بود.
شلح تصریح کرد: ما در حال نزدیک شدن به پیروزی هستیم و اشغالگران در سرزمین فلسطین جایی ندارند.
این مقام ارشد جهاد اسلامی تأکید کرد: نحوه موضع گیری در قبال فلسطین، معیار عربگرایی است و سیر و سیاحت در دنیای خیالات و توهم کافی است.
 
اسماعیل رضوان: عملیات تل آویو پاسخ به تجاوزات رژیم اشغالگر است
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، اسماعیل رضوان از رهبران جنبش حماس ضمن تبریک عملیات قهرمانانه در تل آویو گفت: این عملیات در پاسخ به تجاوزات رژیم اشغالگر انجام گرفت و ما بر اهمیت افزایش عملیات ها علیه رژیم اشغالگر تأکید می کنیم.
وی افزود: به رژیم اشغالگر برای انجام اقدامات تحریک آمیز علیه ملت فلسطین هشدار می دهیم و تأکید می کنیم که مسجد الاقصی خط قرمز ما است.
 
جبهه خلق برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر هیچ جایی در فلسطین ندارد
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، جبهه خلق برای آزادی فلسطین ضمن تبریک عملیات قهرمانانه تل آویو اعلام کرد رژیم اشغالگر در سرزمین فلسطین هیچ جایی ندارد. به رژیم اشغالگر و شهرک نشینان صهیونیست درباره تداوم تجاوزات به سرزمین فلسطین و ارتکاب اقدامات تروریستی علیه ملت فلسطین هشدار می دهیم.
در خبری دیگر، "ابو احمد فواد" معاون دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین- فرماندهی کل، در واکنش به عملیات تل آویو گفت: عملیات تل آویو بازتاب انتخاب همه ملت فلسطین است. ما به ملت فلسطین امید بسته ایم که دشمن را به پرداختن هزینه جنایتهایش مجبور کرده است. ما خواهان تداوم انواع و اشکال مختلف مقاومت و در رأس آن مقاومت مسلحانه هستیم.
 
جبهه مقابله با عادی سازی در الجزایر: عملیات تل آویو تمام معادلات رابر هم زد
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، "احمد الابراهیمی" هماهنگ کننده جبهه مقابله با عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی در الجزایر گفت: عملیات بی‌نظیر و قهرمانانه در تل آویو تمام معادلات را بر هم زد. زمان آن رسیده تا گروه‌های فلسطینی متحد شده و ندای مبارزان آزاده را بشنوند.
 
احمد المدلل: تا فلسطینی ها آرامش نداشته باشند، اسرائیل رنگ آرامش نخواهد دید
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، "احمد المدلل" از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به عملیات تل آویو گفت: عملیات تل آویو حامل این پیام به سران دشمن صهیونیستی بود که هر اندازه جنایات آنها علیه ملت فلسطین افزایش یابد، عملیات‌های قهرمانانه فلسطینیان نیز افزایش خواهد یافت و ملت و مقاومت قهرمان فلسطین برای پاسخ به جنایات این رژیم علیه ملت و مقدسات فلسطین گزینه‌های زیادی در اختیار دارند.
وی تاکید کرد: مادامی که ملت فلسطین از امنیت و آرامش برخوردار نباشد، اشغالگران اسرائیلی نیز رنگ آرامش را به چشم نخواهند دید.
 
شادی مردم جنین پس از عملیات تل آویو
تصاویر خبرگزاری شهاب از شادی مردم جنین پس از عملیات تل آویو

خوشحالی کودکان غزه به سبب عملیات تل آویو
کانال تلگرامی الرساله ویدیویی از خوشحالی کودکان غزه به سبب اجرای عملیات تل آویو منتشر کرد.
کانال تلگرامی شهاب نیز تصویری از اقدام گروهی از نقاب داران به توزیع شیرینی در شهر رام الله به مناسبت اجرای عملیات تل آویو منتشر کرد.

گردان‌های ابوعلی مصطفی: عملیات تل آویو نقاب ساختگی از چهره سرویس امنیتی رژیم صهیونیستی برافکند
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، گردان‌های شهید "ابو علی مصطفی" شاخه نظامی جبهه خلق برای آزادی فلسطین در واکنش به عملیات تل آویو اعلام کرد: گلوله‌های یک رزمنده مقاومت فلسطین، نقاب ساختگی از چهره سرویس امنیتی رژیم صهیونیستی برافکند و آن‌ها را وارد ترس و وحشتی کابوس وار کرد.

نظر شما