شناسهٔ خبر: 53418100 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

وقوع گرد و غبار در بیشتر مناطق کشور/ هشدار آلودگی سطح نارنجی در تهران/ احتمال تعطیلی تهران

صاحب‌خبر -
وقوع گرد و غبار در بیشتر مناطق کشور/ هشدار آلودگی سطح نارنجی در تهران/ احتمال تعطیلی تهران
خبرگزاری آریا- رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفت: با توجه به وقوع گرد و غبار در بیشتر مناطق کشور، سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی از منزل خارج نشوند.
به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری آریا، عباس شاهسونی با اشاره به وقوع گرد و غبار در بیشتر مناطق به ویژه در غرب کشور افزود: وقوع گرد و غبار در کشور از دیروز آغاز شد و امروز نیز در تهران شاهد آن هستیم.
وی تأکید کرد: در این مناطق افرادی که به بیماری‌های قلبی یا ریوی مبتلا هستند، سالمندان و کودکان باید سعی کنند از منزل خارج نشوند و فعالیت هایشان را به حداقل برسانند.
رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سایر افراد نیز باید از فعالیت‌های طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری و سعی کنند از ماسک استفاده کنند.
شاهسونی افزود: ماسک‌هایی که به علت پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا استفاده می‌شود می‌تواند به افراد کمک کند تا کمتر با گرد و غبار مواجه شوند و این گرد و غبار کمتر به سیستم تنفسی آنان وارد شود.
وی ادامه داد: در این شرایط افزایش شدید بیماری‌های قلبی یا ریوی را داریم که ممکن است منجر به مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان شود و همچنین افزایش شدید عوارض تنفسی را شاهد خواهیم بود.
رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مردم سعی کنند که بعد از افطار آب بیشتری بنوشند تا اگر گرد و غبار به ریه آن‌ها وارد شده است دفع شود و سعی کنند که بیشتر از میوه‌ها و سبزی‌ها استفاده کنند تا سمومی که وارد بدنشان شده است دفع شود.

هوای تهران در وضع خطرناک
شاخص آلودگی هوای پایتخت هم اکنون عدد 416 است که از لحاظ بهداشتی خطرناک است.
شرکت کنترل کیفیت هوا اعلام کرد که شاخص آلودگی هوای پایتخت 416 بوده و در شرایط خطرناک قرار دارد.
بر اساس این گزارش اصغری، کارشناس هواشناسی گفت: چشمه‌های تولید گردوخاکی که در شمال عربستان، عراق و سوریه شکل گرفته و غالبا استا‌نهای مرزی ما را درگیر می‌کرد، حالا به تهران رسیده و به سمت شمال‌شرق می‌رود.
باتوجه به کم‌بارشی‌های خاورمیانه این شرایط دوباره تکرار خواهد شد و الان حدود 13 استان درگیر گردوخاک است و اوج این شرایط امروز است.

فعلا تصمیمی برای تعطیلی تهران گرفته نشده است
مدیرکل مدیریت بحران تهران گفت: فعلا تصمیمی برای تعطیلی تهران گرفته نشده، اما قرار است جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا بعدازظهرِ امروز تشکیل شود.
یزدی مهر  گفت: با توجه به کاهش کیفیت هوا و انباشت آلاینده‌های جوی به ویژه ذرات معلق و ایجاد شرایط ناسالم برای تمامی گروه‌ها امروز سازمان هواشناسی استان تهران هشدار آلودگی سطح نارنجی را صادر کرد.
وی افزود: بر این اساس مردم به ویژه سالمندان خردسالان و افراد دارای سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی از حضور در فضای باز پرهیز کنند.
مدیرکل مدیریت بحران تهران گفت مقرر است در بعد از ظهر امروز در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل شود که پس از آن مصوبات این کمیته اعلام خواهد شد.


 

نظر شما