شناسهٔ خبر: 53416626 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

جزئیات مراسم تشییع حجت الاسلام دارایی

وداع جانسوز با دومین طلبه شهید جنایت تروریستی حرم رضوی+فیلم

مراسم تشییع شهید حجت‌الاسلام دارایی با حضور پرشور مردم از مهدیه مشهد یه سمت حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایران انلاین، آیین وداع با پیکر دومین شهید جنایت تروریستی حرم مطهر ثامن الحجج(ع) بامداد امروز، جمعه با حضور اقشار مختلف مردم در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

این آیین از ساعت ۲۴ پنجشنبه شب تا ساعت ۲ بامداد امروز در رواق امام خمینی (ره) حرم امام هشتم(ع) با قرائت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و در ادامه با مداحی و قرائت دعای کمیل توسط ذاکران اهل بیت (ع) ادامه یافت.

حجت الاسلام صادق دارایی یکی از مجروحان حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی که در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان شهید کامیاب مشهد بستری بود، عصر روز گذشته، پنجشنبه به مقام والای شهادت نایل شد و جان به جان آفرین تسلیم کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان نیز با حضور در منزل خانواده شهید دارابی با خانواده این شهید والامقام دیدار کرد.

---

---

تشییع پیکر دومین شهید جنایت تروریستی حرم امام رضا (ع) در مشهد

آیین تشییع پیکر دومین شهید جنایت تروریستی حرم امام رضا(ع) روز جمعه با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

آیین تشییع پیکر شهید حجت‌الاسلام محمدصادق دارایی از مهدیه مشهد تا حرم مطهر رضوی برگزار شد.

بامداد امروز هم مراسم وداع با پیکر شهید دارایی در رواق امام خمینی (ره) حرم ثامن الائمه (ع) برگزار شده بود که با قرائت آیاتی از قرآن کریم، مرثیه سرایی و قرائت دعای کمیل توسط ذاکران اهل بیت همراه بود.

صبح امروز یک مراسم تشییع نیز در زادگاه این شهید واقع در روستای "بزد" تربت جام و همچنین شهرکهای شهید بهشتی و شهید رجایی مشهد برگزار گردید.

 

با شنیدن صدای اذان ظهر به افق مشهد مقدس  پیکر شهید دارایی به جمع نمازگزاران در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی پیوست تا پس ازبرپایی نماز جمعه، بر پیکر این شهید والا مقام نماز خوانده شود.

مراسم بزرگداشت شهیدان حجج الاسلام و المسلمین محمد اصلانی و محمد صادق دارایی ساعت 21 امشب از طرف نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی و تولیت آستان قدس رضوی در ایوان مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

پیکر شهید دارایی، در کنار شهید اصلانی، دیگر شهید حادثه تروریستی حرم امام رضا (ع) و در جوار شهدای انفجار تروریستی حرم مطهر رضوی در سال ۱۳۷۳ به خاک سپرده شد.

---

پیکر شهید حجت الاسلام دارایی در حرم رضوی آرام گرفت

پیکر حجت‌الاسلام محمدصادق دارایی، دومین شهید جنایت تروریستی حرم امام رضا (ع) روز جمعه پس از اقامه نماز در صحن جمهوری حرم مطهر به خاک سپرده شد.

آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، پس از نماز جمعه، بر پیکر شهید دارایی نماز میت را اقامه کرد.

---

حجت الاسلام محمدصادق دارایی یکی از مجروحان حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی که در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان شهید کامیاب مشهد بستری بود، عصر دیروز پنجشنبه به مقام والای شهادت نایل شد و جان به جان آفرین تسلیم کرد.

استاندار خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی و مدیر حوزه علمیه خراسان شب گذشته به طور جداگانه با حضور در منزل شهید دارایی با خانواده این شهید والامقام دیدار کردند.

یک تروریست تکفیری روز سه شنبه ۱۶ فروردین ماه در صحن پیامبر اعظم حرم امام رضا(ع) با چاقو به سه روحانی حمله کرده و آنان را به شدت مجروح کرد.

هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفته بودند از فعالان جهادی و فرهنگی در مناطق حاشیه ای شهر مشهد در منطقه شهرک شهید رجایی (قلعه ساختمان) بودند.

به دنبال این اقدام تروریستی حجت الاسلام محمد اصلانی، که برادر ۲ شهید بود، در همان لحظات اولیه به برادران شهیدش پیوست و حجج اسلام پاکدامن و دارایی پس از انتقال به بیمارستان تحت درمان قرار گرفته و در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند که سرانجام حجت الاسلام دارایی نیز دیروز بر اثر جراحات و صدمات وارده به لقای معبود شتافت، اما به گفته پزشکان معالج حال حجت الاسلام پاکدامن رضایتبخش است و به وضعیت نسبتا پایدار رسیده است.

آیین تشییع حجت الاسلام اصلانی دیروز با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسوولان از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی برگزار و پیکر مطهر وی در صحن جمهوری، در کنار شهدای انفجار تروریستی حرم مطهر رضوی در سال ۷۳ به خاک سپرده شد./ انتهای پیام 

بیشتر بخوانید:

پیام همسر دومین طلبه شهید حادثه تروریستی حرم امام رضا(ع) +فیلم

نظر شما