شناسهٔ خبر: 53415834 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سازمان هواشناسی استان اردبیل

وزش باد شدید در استان اردبیل/احتمال شکستن درختان و اختلال در پرواز هواپیماهای سبک

اردبیل - ایرنا - سازمان هواشناسی استان اردبیل با اشاره به وزش باد شدید در بیشتر مناطق استان پیش بینی کرد: احتمال شکستن درختان و اختلال در پرواز هواپیماهای سبک وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که آسمان استان امروز جمعه ۱۹ فروردین کمی تا نیمه‌ابری بوده و به دلیل سرعت وزش باد و احتمال خیزش گرد و خاک ، احتمال شکستن درختان و آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها وجود دارد.

همچنین با توجه به وجود باد جانبی قابل ملاحظه، احتمال اختلال در پروازهای فرودگاه اردبیل بویژه برای هواپیماهای سبک و هلیکوپتر می‌رود.

بر اساس این گزارش در پاره‌ای از مناطق کوهپایه‌ای استان اردبیل رگبار پراکنده و خفیف باران و یا رعد و برق نیز محتمل است. 

بر اساس گزارش هواشناسی اردبیل ، از امشب با نفوذ سامانه بارشی نسبتا فعالی بر شدت ناپایداری‌ها افزوده شده و آسمانی نیمه‌ابری تا ابری، گاهی مه‌آلود با کاهش نسبی دمای هوا، وزش تندبادهای موقتی و رگبار باران و رعد و برق و در نواحی مستعد با احتمال رخداد صاعقه و بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود. 

این شرایط جوی ناپایدار تا قبل از ظهر روز یکشنبه (۲۱ فروردین) در استان تداوم خواهد یافت.

هواشناسی استان اردبیل به مردم توصیه کرده است هشدار هواشناسی سطح نارنجی شماره ۵ استان اردبیل را مورد توجه قرار دهند. 

با گذر این سامانه بارشی از بعد از ظهر روز یکشنبه تا اواخر وقت سه‌شنبه (۲۳ فروردین) جو استان نسبتا پایدار خواهد بود ، ولی از روز دوشنبه (۲۲ فروردین) مجددا جریانات جنوبی تقویت می‌شوند و طی روز سه‌شنبه وزش باد جنوبی تند تا نسبتا شدید را خواهیم داشت. 

در ساعات بعد از ظهر روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با توجه به گذر امواج دامنه کوتاه تراز میانی جو و نیز شرایط فصلی و محلی در برخی مناطق کوهپایه‌ای رشد ابرهای همرفتی و رگبار پراکنده خواهد بود. 

نظر شما