شناسهٔ خبر: 53410713 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -
مدعی اول قهرمانی جام جهانی از نگاه رانگنیک

رالف رانگنیک، سرمربی موقت منچستریونایتد قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را پیش‌بینی کرد. این مربی آلمانی معتقد است که کشورش آلمان و انگلیس مدعیان کسب این جام در اواخر امسال هستند و البته شانس انگلیس در این زمینه بیشتر است. قرعه‌کشی مرحله گروهی بزرگ‌ترین رویداد فوتبال روز جمعه در دوحه قطر برگزار شد و انگلیس یکی از مدعیان قهرمانی در این مسابقات با امریکا، ایران و یکی از بین اسکاتلند، ولز یا اوکراین همگروه شد. رالف رانگنیک، سرمربی منچستریونایتد که به صورت موقت تا پایان فصل هدایت این تیم را بر عهده دارد درباره شانس قهرمانی تیم‌ها در جام جهانی گفت: گفتنش سخت است. من فکر می‌کنم انگلیس تیم خوبی دارد، آنها قطعاً تیمی هستند که می‌توانند به قهرمانی برسند. همچنین فکر می‌کنم آلمان با هدایت هانسی فلیک اکنون در موقعیت خوبی قرار دارد. من فکر می‌کنم یک مزیت برای انگلیس در راه رسیدن به قهرمانی می‌تواند حتی این باشد که جام جهانی در پاییز برگزار می‌شود. یعنی رقابت‌های لیگ برتر ادامه دارد و بازیکنان در کوران آمادگی در جام جهانی حاضر می‌شوند. او همچنین گفت: «آخرین باری که انگلیس قهرمان جام جهانی شد به سال ۱۹۶۶ برمی‌گردد. یادم می‌آید این اولین جام جهانی بود که من آن را تماشا کردم، هنوز هم به یاد دارم.» انگلیس در دوره قبل جام جهانی توانست به جمع چهار تیم پایانی راه یابد ولی با شکست برابر کرواسی به دیدار رده‌بندی رفت و در دیدار رده‌بندی نیز مغلوب بلژیک شد تا در رده چهارم قرار گیرد. این تیم همچنین در دوره قبل یورو ۲۰۲۰ به فینال رسید ولی با شکست در ضربات پنالتی برابر ایتالیا نایب قهرمان شد.

دمبله در بارسا می‌ماند

عثمان دمبله مهاجم فرانسوی بارسلونا سرانجام برای تمدید قرارداد با این تیم چراغ سبز نشان داد و حاضر به ماندن در این تیم برای مدتی طولانی‌تر شد. دمبله که در ژانویه در فهرست فروش باشگاه قرار داشت با آمدن ژاوی به عنوان سرمربی باشگاه، متحول شد و عملکرد فوق‌العاده‌ای را به نمایش گذاشت. این مهاجم فرانسوی از زمان پیوستن به بارسا با مصدومیت‌های پیاپی و حاشیه سازی‌های عجیب روبه‌رو شد و عملکرد خوبی نداشت. اما دمبله با آمدن ژاوی به یکی از بازیکنان کلیدی و تأثیر‌گذار بارسلونا تبدیل شده است. ژاوی به این بازیکن اعتماد زیادی دارد و خواستار تمدید قرارداد او شده است. طبق اعلام روزنامه موندو دیپورتیو، دمبله سرانجام با تمدید قرارداد خود موافقت کرده است و همین باعث شد تا مدیر ورزشی بارسلونا راهی مراکش شود تا با موسی سیسوکو مدیر برنامه‌های دمبله مذاکرات نهایی را انجام دهد.

مجازات سخت در انتظار تنیس بازهای توهین کننده

رئیس رقابت‌های ATP تنیس با ارسال پیامی برای تنیسورهای حرفه‌ای جهان از رشد فزاینده رفتارهای تهاجمی و بی‌احترامی آنها در مسابقات ابراز نگرانی کرد. آخرین تخلفات در این زمینه توسط تنیسورهای برجسته‌ای همانند الکساندر زورف آلمانی، نیک کریوس استرالیایی و جنسون بروکسبی امریکایی در تورنمنت‌های رسمی ATP صورت گرفته است.آندریا گاودنزی، رئیس انجمن تنیس حرفه‌ای مردان جهان گفت:« در سه ماهه نخست سال جدید چندین مورد رفتار غیرورزشی از جمله توهین لفظی رخ داده و بر ورزش ما سایه انداخته است. چنین رفتاری ممکن است تأثیر منفی روی طرفداران بویژه جوان‌ترها داشته باشد. از آغاز فصل جدید هیأت داوری وظیفه دارد تا هنگام ارزیابی نقض مقررات مواضع سختگیرانه‌ای اتخاذ کند. همچنین ما در حال بازنگری و اطمینان‌بخشی از مجازات‌های مناسب و جدید برای متخلفان هستیم. همه باید در حفظ شهرت و یکپارچگی ورزش تنیس تلاش کنیم.»

نظر شما