شناسهٔ خبر: 53410460 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

بسیج دانشجویی دانشگاه های فردوسی و آزاد مشهد:

قوه قضاییه با عاملان حمله به ۳ طلبه جهادگر در حرم مطهر برخورد جدی کند / ضرورت ارتقای سطح هوشیاری نیروهای امنیتی حرم مطهر

بسیج دانشجویی دانشگاه های فردوسی و آزاد مشهد در بیانیه‌ای خواستار برخورد جدی با عاملان حمله به ۳ طلبه در حرم مطهر شدند و از حراست حرم خواستند سطح آمادگی نیروهای خود را ارتقا دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه های فردوسی و آزاد مشهد در بیانیه‌ای حمله به سه تن از روحانیون مشهدی را محکوم کرده و خواستار برخورد قاطعانه با عاملان این حادثه شدند.

در این بیانیه آمده است:

بی‌تردید از آغازین روز‌های پیروزی انقلاب‌اسلامی، مواجهه نرم و سخت با روحانیت، به عنوان مؤثر‌ترین نیرو در این حرکت عظیم و تاریخی، مطمح نظر دشمنان و بدخواهان بوده است.
این حرکت در دهه نخست استقرار نظام، عمدتاً از طریق گروهک‌های رانده شده از سوی مردم و به صورت حذف فیزیکی نمایان شد و بسا چهره‌های نمادین علم و جهاد را به شهادت رساندند.

از متفکران نظام اسلامی چون شهید بهشتی و مفتح و باهنر گرفته تا نورانی‌ترین‌ چهره‌های این نظام مانند ائمهٔ جمعهٔ آن.

امروز هم شاهد چنین تعرضاتی هستیم که در گنبد و حرم مطهر رضوی روحانیون را مورد تعرض قرار می‌دهند و به شهادت می‌رسانند این یعنی نه تنها مسیر روحانیون مبارز و جهادی ما درست است بلکه همان طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند امروز نگاه دستگاه استکبار و استعمار به دنیای اسلام، این است که سعی می‌کنند دنیای اسلام را هرچه بیشتر از وحدتِ خود دور کنند.

اتفاقات اخیر در مشهد گویای این است که دشمن با ترور و به شهادت رساندن روحانیون در حرم مطهر رضوی به دست عناصر تربیت شده تکفیری خیال‌های خامی دارد، او می‌خواهد آرمان وحدت را با اختلاف افکنی بین شیعه و سنی از طریق سوءاستفاده از احساسات پاک مردم تخریب کند.

دشمنان جمهوری اسلامی با دانستن اهمیت و تقدس شهر مشهد در حوزه بین‌الملل و جهان اسلام و همچنین با توجه به اتفاقات و فتنه‌های بزرگی که در بازه ۴۰ ساله انقلاب اسلامی رخ داده گواه این مسئله است که شهر مشهد از حیث جریان‌سازی بسیار مهم و تاثیرگذار است.

بی‌تردید همزیستی تاریخی و مسالمت‌آمیز این دو گرایش مذهبی در کشور ما ریشه‌دارتر از آن است که چنین وقایعی بتواند آن را مخدوش سازد.

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد
ضمن درخواست برخورد قاطعانه از سوی قوه قضاییه با عامل یا عاملان حمله وحشیانه به ۳ طلبه جهادگر در حرم مطهر رضوی و به شهادت رساندن حجت‌الاسلام اصلانی، از روحانیون فعال در حاشیه شهر و شناسایی دست‌های پشت پرده اتفاقات اخیر در مشهد، خواستار روشنگری رسمی و دقیق ابعاد این اتفاق جهت بالا بردن سطح هوشیاری و آگاهی عموم جامعه هستیم.

همچنین از مقامات و نیروهای حفاظت و امنیت حرم رضوی می‌خواهیم که با بالا بردن سطح آمادگی و هوشیاری، از تکرار چنین حوادث تلخی جلوگیری کرده و نگذارند به امنیت این حریم رضوی و زائرین آن آسیبی وارد شود.

نظر شما