شناسهٔ خبر: 53407434 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب قزوین معرفی شد

آئین معارفه رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان قزوین با حضور مسئولان قضایی استان و مدیران شهرستان قزوین برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی داگستری استان قزوین، علی شعبانی در آئین معارفه رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان قزوین که در سالن جلسات دادگستری استان برگزار شد، گفت: رئیس قوه قضاییه در جلسه اخیر بر اجرای سند تحول قضایی تاکید کرده‌اند و باید مسئولان قضایی استان توجه لازم را در این زمینه داشته باشند تا منشا اثرگذاری و خدمتگزاری بیشتری به مردم باشند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: سند تحول قضایی، نقشه راه مسئولان دادگستری استان است و باید برای تحقق آن تمامی ظرفیت‌ها را به کار گرفته شود.

وی عنوان کرد: محاکم و دادگاه‌های مرکز استان تابلو و ویترین هستند و باید تصمیمات آن‌ها راهکاری برای سایر محاکم باشد.

رئیس جدید دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان قزوین نیز در این مراسم گفت: پرونده‌های متعددی در دادگستری‌ها تشکیل می‌شود اما برخی افراد به صورت برنامه ریزی شده ظلم می‌کنند که باید برخورد ما با آن‌ها قاطع، محکم و بازدارنده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبر کریمی افزود: رئیسان قبلی دادگاه‌های انقلاب شهرستان قزوین با نگاه جهادی و انقلابی کارهای بزرگ و ارزشمندی انجام داده‌اند؛ بنابراین کار ما دشوار شده است.

وی با اشاره به اولویت‌های کاری خود، افزود: کاهش ورودی‌ها، کاهش جمعیت کیفری با استفاده از مجازات جایگزین حبس، اجرای احکام مدنی، استفاده از فضای مجازی جهت ارتباط همکاران در حد مقدور، آموزش بنگاه‌های معاملاتی املاک و خودرو با استفاده از ظرفیت اتحادیه‌ها، توجه ویژه به پرونده‌های زندانی دار و تعیین زمان استاندارد در اعلام نظر کارشناسی از جمله این برنامه‌ها است.

در ادامه این مراسم از علی مظفری سرپرست دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان قزوین تقدیر و اکبر کریمی به این سمت معارفه شد.

نظر شما