شناسهٔ خبر: 53386040 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

الزام کارت پایان خدمت برای دریافت وام ازدواج دروغ سیزده است

مدیر کل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی گفت: مدارک مورد نیاز برای دریافت وام ازدواج شامل اصل سند ازدواج و کارت ملی و شناسنامه زوجین به همراه کپی به علاوه مدارک ضامن مدنظر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیتنا، محمد نادعلی مدیر کل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی در خصوص شرایط و جزئیات چگونگی بهره مندی متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، گفت: از دهم فروردین ماه بانک مرکزی بخشنامه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را به کلیه بانک‌های کشور ابلاغ کرد و یک مهلت یک هفته‌ای را هم برای بانک‌ها تعیین کرد تا این بخشنامه را به شعب خود ابلاغ کنند.

وی ادامه داد: بنابراین هم اکنون کلیه شبکه بانکی اعم از دولتی و خصوصی آماده هستند تا متقاضیانی که برای دریافت وام ازدواج مراجعه می‌کنند را پذیرا و این وام را به آن‌ها عرضه کنند.

مدیر کل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی درباره ضمانت‌های لازم برای دریافت این وام نیز بیان داشت: آنچه که در قانون بودجه صریحا ذکر شده این است که بانک‌ها مکلفند مبتنی بر اعتبار سنجی متقاضیان، حداکثر با اخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

نادعلی در ادامه داشتن کارت پایان خدمت برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را دروغ سیزده خواند و گفت: مدارک مورد نیاز برای دریافت وام ازدواج شامل اصل سند ازدواج و کارت ملی و شناسنامه زوجین به همراه کپی به علاوه مدارک ضامن مدنظر است.

وی اظهار داشت: دوره بازپرداخت این وام ده ساله است، سود ندارد و کارمزد آن هم چهار درصد است که اقساط آن ماهانه حدود یک میلیون تومان می‌شود.

مدیر کل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی با بیان اینکه سال گذشته ۹۲۴ هزار فقره وام ازدواج پرداخت شده است، خاطر نشان کرد: بر اساس روال گذشته همه متقاضیانی که به سامانه ثبت نام مراجعه و مدارک خود را تکمیل کنند با مراجعه به شعبه می‌توانند وام خود را دریافت نمایند لذا همه واجدین شرایط از این وام بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام

نظر شما