شناسهٔ خبر: 53382601 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بیانیه علمای اهل سنت خراسان‌شمالی در خصوص اتفاقات مشهد

علمای اهل سنت خراسان شمالی در بیانیه ای اعلام کردند، از عوامل امنیتی و اطلاعاتی می خواهیم هرچه زودتر بانیان حادثه حرم مطهر رضوی را به اشد مجازات برسانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، جامعه علما و روحانیون اهل تسنن خراسان شمالی در بیانیه ای هتک حرمت به آستان مقدس حرم مطهر رضوی که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از روحانیون شد را محکوم کردند.

در بیانیه مزبور آمده است: حادثه روز گذشته در مشهد مقدس و هتک حرمت به بارگاه ملکوتی امام رضا قطعا نمی تواند امراض شخصی باشد و بلکه ضارب با حمله به سه نفر از روحانیون معزز شیعی ثابت کردند که از عناصر خودفروخته و اجیر شده استکبار جهانی و گروهک های تکفیری می باشند. 

در ادامه این بیانیه آمده است: امروز آمریکا و اسرائیل و گروهک های تکفیری از امنیت بی نظیر ایران و متلاشی شدن نقشه های شومشان در سوریه و عراق توسط سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی عزیز به ستوه آمده اند و برای درمان شکستگی شان در پروژه های اسلام هراسی در جهان اسلام دست به چنین اقدامات ناجوانمردانه و غیر بشری می زنند.

در این بیانیه ذکر شده است: ما روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن محکوم کردن این اقدامات جنایتکاران از دستگاه های نظامی و امنیتی و اطلاعاتی کشور خواستاریم هرچه زودتر عاملان این حادثه ناجوانمردانه را به اشد مجازات برسانند.

در پایان بیانیه مذکور آمده است: ما علمای اهل سنت، ضمن تسلیت شهادت و مجروح شدن سه تن از برادران عزیزمان به محضر مبارک مقام معظم رهبری و خانواده های ایشان و ملت ولایت مدار ایران اسلامی برای دیگر مجروحان این حادثه عافیت و سلامتی را از درگاه ایزد منان خواستاریم.

من الله توفیق 

الحاج گلدی آخوند کمالی و الحاج خالمحمد آخوند سرفراز و دیگر علما و روحانیون اهل سنت استان 

شورای تقریبی اهل سنت خراسان شمالی

انتهای پیام/آ/ی

نظر شما