شناسهٔ خبر: 53382393 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه صبح‌نو | لینک خبر

سازمان اطلاعات سپاه: تحقیقات و بازجویی‌های تخصصی در حال انجام است

سوءقصد به جان 3 طلبه در حرم رضوی

صاحب‌خبر -

حدود ساعت 14 روزگذشته، فردی با سلاح سرد (چاقو) به 3 طلبه حوزه علمیه در صحن پیامبر اعظم حرم مطهر رضوی حمله‌ور شد و آنها را مورد اصابت قرار داد؛ ضارب دستگیر شد و مصدومان به بیمارستان منتقل شدند . متاسفانه حجت الاسلام اصلانی یکی از روحانیون حادثه حرم مطهر رضوی به شهادت رسید. وضعیت جسمی حجت الاسلام پاکدامن یکی دیگر از مصدومان حادثه دیروز حرم رضوی نیز نامساعد است و در اتاق عمل تحت مداوای پزشکان قرار دارد. حجت الاسلام دارایی هم که سومین مجروح این حادثه است تحت مراقبت‌های شدید پزشکی قرار دارد.
ساعتی پس از این حادثه محمد حسین درودی، دادستان عمومی و انقلاب مشهد در گفت‌وگو با فارس  خبرداد: 5 نفر در خصوص حادثه دیروز حرم مطهر رضوی دستگیر شدند. وی با بیان اینکه، یک نفر ضارب و 4 نفر دیگر مظنون به همکاری با ضارب بودند، افزود: کار تحقیق در رابطه با حادثه حرم مطهر رضوی توسط بازپرس ویژه قتل در حال پیگیری است؛ ضارب فردی با تبعه خارجی است، اطلاعات تکمیلی بعد از مشخص شدن موضوع ارائه خواهد شد.
برهمین اساس، سازمان اطلاعات سپاه استان خراسان رضوی با صدور بیانیه ای در خصوص حادثه ناگوار دیروز در حرم مطهر رضوی اعلام کرد: تحقیقات و بازجویی های تخصصی در حال انجام است. در این بیانیه آمده است: فرد ضارب بلافاصله توسط عوامل امنیتی دستگیر شده و تحقیقات در این خصوص درحال انجام است. لذا نظر به اهمیت و حساسیت‌های موجود در پرونده و ادامه بازجویی های تخصصی از نامبرده، توصیه می‌شود از هرگونه گمانه‌زنی‌های نامعتبر در این خصوص پرهیز شود.
محسن داوری،معاون استاندار  مشهد نیز در خصوص این حادثه گفته است: فردی که تحت تاثیر تفکرات استکبار جهانی و تکفیری بوده، با حضور در حرم مطهر رضوی به سه نفر از روحانیون جهادی در عرصه فرهنگی شهر مشهد توسط چاقو حمله می کند و فرد ضارب  توسط زائران و ماموران حاضر در صحنه دستگیر شده و تحویل مقامات امنیتی می‌شود. وی گفت که تحقیقات تکمیلی توسط مقامات امنیتی در حال بررسی است و پس از بررسی ابعاد آن توسط مقامات امنیتی اطلاع‌رسانی خواهد شد. این اقدام بسیار ناگوار و اهانت به ساحت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را محکوم می‌کنیم و به خانواده این عزیزان و همه مردم مشهد تسلیت عرض می‌کنیم. قطعا تمام حوزه های ماموریتی مربوطه در راستای کشف این اقدام فعال هستند که با عامل یا عوامل مربوطه برخورد مناسب انجام می شود.

نظر شما