شناسهٔ خبر: 53373406 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

خبر فوری؛

حمله یک نفر به ۳ روحانی در حرم رضوی + فیلم و جزئیات / در حال بروز رسانی

یک فرد در صحن جامع پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی با سلاح سرد(چاقو) به ۳ روحانی حمله کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه، کلیپی در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که در آن نشان می دهد، یک فرد ضارب در صحن جامع پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر امام رضا(ع) با سلاح سرد(چاقو) به ۳ روحانی حمله و آنان را زخمی می کند.

فرد ضارب توسط خدام حرم مطهر رضوی و زائران دستگیر شده و هویت او در دست بررسی است.

گزارش دریافتی حاکی است که حجت الاسلام اصلانی از جانبازان دوران دفاع مقدس، برادر دو شهید و روحانی جهادی فعال در حاشیه شهر مشهد با زبان روزه آسمانی شد.

دو طلبه دیگر هم در بیمارستان تحت مداوا هستند و حال آنان وخیم گزارش شده است.

حمله یک نفر به ۳ روحانی در حرم رضوی + فیلم و جزئیات / در حال بروز رسانی

حجت الاسلام اصلانی آسمانی شد

این ۳ طلبه از طلاب جهادی هستند که سالهاست برای محرومیت زدایی حاشیه شهر مشهد مشغول خدمت به مردم می باشند.

اطلاعیه آستان قدس رضوی:

روابط عمومی آستان قدس رضوی در اطلاعیه ای اعلام کرد: همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان، ساعتی پیش سه طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم(ص) بافردی که هویت آن در دست بررسی است با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند.

با هوشیاری زائران و تلاش عوامل انتظامات و یگان حفاظت حرم مطهر ضارب بلافاصله بازداشت و تحویل مقامات انتظامی شد و مصدومان به سرعت به بیمارستان منتقل شدند.

آستان قدس رضوی ضمن محکومیت این تعرض به ساحت مقدس حضرت رضا علیه السلام و روحانیت معزز، موضوع را تا حصول نتیجه و شناسایی عوامل پیگیری خواهد کرد و گزارش آن را متعاقبا به اطلاع مردم عزیز خواهد رساند.

هویت سه طلبه مضروب:

حجج اسلام محمد اصلانی، محسن پاکدامن و محمدصادق دارایی از روحانیون جهادی فعال در حاشیه شهر مشهد

حمله یک نفر به ۳ روحانی در حرم رضوی + فیلم و جزئیات / در حال بروز رسانی

هر سه روحانی از روحانیون جهادی فعال در حاشیه شهر مشهد سالهاست که به مردم محروم خدمت می کنند.

تصویر ضارب سه طلبه در حرم مطهر رضوی

حمله یک نفر به ۳ روحانی در حرم رضوی + فیلم و جزئیات / در حال بروز رسانی

دادستان مشهد: ضارب تبعه خارجی است

محمد حسین دورودی، دادستان عمومی و انقلاب مشهد هم درباره جزئیات حادثه صحن آستان قدس رضوی، گفت: ضارب ۳ روحانی در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی به همراه همدستانش دستگیر شده است.

وی ادامه داد: پرونده این حادثه در دادسرای استان تشکیل شده و تحقیقات بیشتر در حال انجام است.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد با بیان اینکه بازپرس ویژه قتل تحقیقات اولیه خود را آغاز کرده است، عنوان کرد: ضارب فردی با تبعه خارجی است.

فیلم ضارب لحظاتی قبل از دستگیری

آخرین جزئیات حادثه از زبان استاندار خراسان رضوی

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی با تشریح آخرین جزئیات حادثه امروز در حرم مطهر رضوی، گفت: حدود ساعت ۱۴ امروز یک فرد مسلح به سلاح سرد، سه طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم (ص) را مورد تعرض قرار می‌دهد که یک نفر از آنها به علت شدت جراحات وارده در همان لحظه جان خود را از دست می‌دهد.

وی ادامه داد: ۲ نفر دیگر از مجروحان این حادثه به بیمارستان منتقل می‌شوند که وضعیت یک نفر از آنها وخیم گزارش شده است و اکنون تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: ضارب در همان لحظات اولیه از سوی عوامل انتظامی یگان حفاظت از حرم مطهر و مردم حاضر در صحنه، دستگیر شده و اکنون این فرد در اختیار عوامل امنیتی برای بررسی ابعاد مختلف این حادثه قرار دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه عامل این حادثه در اختیار عوامل امنیتی قرار دارد، جزئیات حادثه تعرض به زائران رضوی پس از بررسی‌های اولیه، به زودی اطلاع‌رسانی و در اختیار رسانه‌ها و مردم عزیز کشورمان قرار خواهد گرفت.

ساعت ۲۲:۳۵ / دو مجروح حادثه زنده اند

خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد پس از حضور در بیمارستان محل بستری حجج اسلام محسن پاکدامن و محمدصادق دارایی، روحانیون مضروب حادثه صحن پیامبراعظم(ص) حرم مطهر رضوی گزارش داد که هر دو تحت درمان قرار دارند.

در این حادثه حجت الاسلام محمد اصلانی به دلیل شدت جراحت، آسمانی شد.

۲۲:۴۰ / توضیحات مسئول تیم درمان:

مسئول تیم درمان هم اعلام کرد: هر کار درمانی که لازم بوده برای مجروحان انجام شده و در ۲۴ ساعت اول امکان اظهار نظر کامل وجود ندارد.

وی تصریح کرد: آنچه که در شبکه های اجتماعی مطرح شده واقعیت ندارد و روند درمان همچنان ادامه دارد.

مسئول تیم درمان همچنین از مردم خواست که دعا کنند.

انتهای پیام

نظر شما