شناسهٔ خبر: 5337973 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

در پاسخ به آنا

جلالی: باهنر تاکنون در فراکسیون رهروان رقیب نداشته است/ تحرکات جدید در فراکسیون اصولگرایان برای تصدی ریاست مجلس

رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس گفت: دو فراکسیون اصولگرایان و رهروان ولایت مجلس هنوز به نظر واحدی در مورد انتخابات هیئت رئیسه مجلس نرسیداند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، کاظم جلالی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران درباره انتخابات هیئت رئیسه مجلس و رایزنی‌هایش با حدادعادل، رئیس فراکسیون اصولگریان اظهار کرد: آقای حدادعادل مدتی پیش بحثی را مبنی بر اینکه ترکیب فعلی هیئت رئیسه حفظ شود، مطرح کرد که من به وی گفتم این موضوع را باید در فراکسیون رهروان ولایت مطرح کنم چون روند فراکسیون دموکراتیک است.

وی با بیان اینکه «حدادعادل همچنین گفت‌و‌گوهایی را با آقای لاریجانی در مورد حفظ وضع موجود در هیئت رئیسه مجلس داشت»، اضافه کرد: پاسخ من و آقای لاریجانی این بود که همه نظرها باید در فراکسیون رهروان ولایت مطرح شود که اگر آنان بپذیرند ما قبول می‌کنیم.

حدادعادل از سوی فراکسیون اصولگرایان می‌گوید که ترکسب هیئت رئیسه فعلی باقی بماند ولی همه اعضای این فراکسیون با این نظر موافق نیستند

رئیس فراکسیون رهروان ولایت تصریح کرد: پس از آن فراکسیون اصولگرایان مجلس جلسه‌ای داشت که درباره صحبت‌های آقای حدادعادل موافقت‌ها و مخالفت‌‌هایی بیان شد، آقای حداد به من گفت که ما با کلیت این موضوع که تغییری در هیئت رئیسه رخ ندهد، موافقیم.

جلالی گفت: ولی پس از این صحبت‌ها ما زمزمه‌هایی شنیدیم که برخی افراد در فراکسیون اصولگرایان می‌خواهند نامزد شوند. من اسم این افراد را به آقای حدادعادل گفتم و بیان کردم که نمی‌شود این‌گونه باشد و باید همگرایی که بیان شده است، حفظ شود. آقای حداد گفت من با این افراد صحبت می‌کنم. من امروز با آقای حداد در این باره صحبت کردم و پرسیدم نتیجه کار چه شد که آقای حداد هنوز نتیجه را به من نگفته است.

وی ادامه داد: من به آقای حداد گفتم برخی خبر‌ها رسیده که عده‌ای می‌خواهند برای ریاست نامزد شوند که آقای حدادعادل گفت اینها از یک جبهه هستند و سلیقه‌ای دارند که خیلی مورد توجه قرار نمی‌گیرد. من به آقای حداد گفتم این‌ها از فراکسیون شما هستند و شما باید پیگیری کنید.

جلالی اضافه کرد: برخی دوستان فراکسیون اصولگرایان که افراد مؤثری هستند امروز می‌گفتند ما در جریان صحبت آقای حداد که گفته هیئت رئیسه فعلی حفظ شود، نیستیم و برخی دیگر می‌گفتند ما حتما می‌خواهیم نامزد شویم.

حدادعادل تحرکات برخی از اعضای فراکسیون اصولگرایان برای ریاست مجلس را جدی نمی‌داند

جلالی اضافه کرد: من روز پنج‌شنبه تماس تلفنی با آقای حدادعادل داشتم، امروز نیز حضوری با وی حرف زدم و پیش از آنکه در جمع شما بیایم دوباره تلفنی با وی گفت‌و‌گو کردم؛ ولی هم‌اکنون خبر متقنی در این زمینه نداریم. این موضوع ایده‌ای است که آقای حداد پیگیری صادقانه می‌کند ولی انگار در فراکسیون اصولگرایان به جمع‌بندی نرسیده‌اند.

جلالی با اشاره به نشست عصر اصولگریان و رهروان ولایت گفت: نشست عصر برای تعیین تکلیف خود ماست زیرا دموکراسی بر رهروان ولایت حاکم است.

وی در پاسخ به خبری درباره اینکه «آیا محمدرضا باهنر نایب رئیس کنونی مجلس برای انتخابات هیئت رئیسه نامزد می‌شود یا خیر؟» گفت: باهنر فرد تشکیلاتی است و اینکه نامزد شود یا نشود با خودشان است ولی اگر نامزد شود و اگر رقیبی داشته باشد با رقیبش در فراکسیون رقابت می‌کند. اگر باهنر در صحن رأی بیاورد از پشتیبانی فراکسیون برخوردار می‌شود؛ زیرا هر کس در فراکسیون رأی بیاورد از پشتیبانی فراکسیون برخوردار است.

وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار آنا که «آیا باهنر در فراکسیون رقیب دارد یا خیر؟» گفت: در داخل فراکسیون ما هنوز کسی به عنوان رقیب مطرح نشده است ولی حالا باید ببینیم آیا تا بعدازظهر کسی نامزد می‌شود یا خیر؟

رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس یادآور شد: نقدهایی نسبت به باهنر در فراکسیون وجود دارد که به وی انتقال داده شد و حتی در جلسه صبح امروز نیز باهنر نقدها را پذیرفت و بیان کرد که باید آنان را برطرف کند.

وی در پاسخ به این سؤال که «آیا ابوترابی‌فرد نایب رئیس کنونی مجلس رأی خواهد آورد؟» گفت: اجماع مستحکم‌تری نسبت به آقای ابوترابی‌فرد وجود دارد و وی مشکلی ندارد. ما پخت و پز خارج از مجمع عمومی نداریم و دکتر لاریجانی اکراه دارند که جلسه خصوصی‌تری بگذارند تا شائبه ایجاد شود.

نماینده شاهرود در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار آنا مبنی بر اینکه «آیا برای انتخابات هیئت رئیسه نامزد می‌شود یا خیر؟» گفت: برخی دوستان به من لطف داشته و دارند ولی من نامزد نمی‌شوم و در مرکز پژ‍وهش‌های مجلس کارم را دنبال می‌کنم.

نظر شما