شناسهٔ خبر: 53373607 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار به بخش شیلات هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: طبق مصوبات سفر رئیس جمهور به هرمزگان امسال برای برق رسانی به مزارع پرورش میگو هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

صاحب‌خبر -

مهدی دوستی در دومین نشست ستاد توسعه شیلات استان در سال جاری افزود: در ۱۰ روز آینده به ترتیب اولویت بندی انجام شده، فراخوان مشارکت در این طرح اعلام می‌شود.

وی گفت: اجرای طرح برق رسانی به مزارع پرورش میگو در افزایش راندمان تولید مزارع موجود و طرح‌های توسعه‌ای بخش شیلات اثر بخش است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه دولت در مجموع ۵۰ درصد از اعتبارات مورد نیاز برای احداث شبکه فشار قوی و ضعیف را تأمین خواهد کرد، گفت: ۹۰ میلیارد تومان از اعتبارات مربوط به طرح هم اکنون در اختیار استان است و پس از اعلام آمادگی از سوی بخش خصوصی، مرحله نخست عملیات اجرایی طرح آغاز می‌شود.

دوستی با اشاره به برداشت بی رویه، صید غیرمجاز آبزیان و نبود ذخایر جایگزین در کشور افزود: چهار مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در شهرستان‌های بندرلنگه، بندرعباس، جاسک و قشم جانمایی شده است.

وی گفت: اعتباری نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان نیز برای شروع عملیات اجرایی طرح پیش‌بینی شده که در تقویت ذخایر آبزیان محدوده استان هرمزگان و سایر مناطق خلیج فارس و دریای عمان مؤثر است.

نظر شما