شناسهٔ خبر: 53373168 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برنامه هیات‌های شاخص تهران در ماه رمضان؛ توزیع نان رایگان تا ضیافت نجات

تهران- ایرنا- رئیس روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران با اعلام برنامه‌های هیات‌های شاخص شهر تهران گفت: پویش نان علوی اهدای خون در قالب ضیافت نجات در سطح استان تهران از جمله این برنامه‌هاست.

صاحب‌خبر -

روح الله عبدالهی در گفت وگو با خبرنگار معارف ایرنا گفت: پویش نان علوی با مشارکت نیکوکاران و مردم علاقه مند تشکیل شده و نان رایگان در مناطق محروم استان تهران توزیع می شود و با توجه به تجربه برگزاری این پویش در سال گذشته می توان گفت این پویش از دایره مخاطب نیازمندان به عموم جامعه تسری پیدا کرده است.

وی افزود: در سال گذشته دو میلیون و ۵۰۰ هزار قرص نان در مناطق حاشیه ای استان تهران توزیع شده و تلاش می کنیم این پویش به عنوان یک فرهنگ خوب در سطح نانوایی های استان تهران رواج یابد. 

عبدالهی اضافه کرد: سفره افطاری ساده با همکاری ادارات استان تهران از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان است و جشن روزه اولی ها نیز از اول ماه رمضان از طرف ادارات شهرستان های استان تهران برگزار می شود که در قالب مسابقه و برنامه های فرهنگی همراه با افطار است. 

وی افزود: همچنین پویش اهدای خون در قالب ضیافت نجات اجرا می شود و ۱۰ نقطه از سطح شهر تهران به ویژه مناطقی را که هیات های قابل توجه دارند، را از بعد افطار تا نیمه شب به این طرح اختصاص داده ایم.  

عبدالهی ادامه داد: قرارگاه ملی تلاوت، جزء خوانی و انس با قرآن، برپایی کرسی های تلاوت. برگزاری محافل قرآنی محله محور در بوستان ها و منازل شهدا و احیای مجدد جلسات قرآن خانگی از دیگر برنامه های ماه رمضان امسال است. 

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در اولین روز از ماه مبارک رمضان و ضرورت تعامل مساجد برای برگزاری جلسات قرآن گفت: بر همین اساس برگزاری مسابقات قرانی در مساجد در دستور کار قرار گرفته و برنامه های تفسیر و ترجمه موضوعی نیز جزو برنامه های امسال است.

به گفته این مقام مسئول برگزاری مواسات و کمک مومنانه توسط هیات های مذهبی، تشکل های دینی و کانون های فرهنگی و خانه های قرآنی و همچنین اعتکاف رمضانیه در سه روز پایانی ماه رمضان ویژه فعالان فرهنگی در استان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و همچنین میزهای مشاوره در ۱۰ ایستگاه مترو و چند نقطه از تهران به روزه داران در زمینه های مذهبی، پاسخگویی به سوالات شرعی و مسائل خانواده را از دیگر برنامه های اجرایی برشمرد. 

برنامه های هیات های شاخص تهران

رئیس روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: با آغاز ماه مبارک رمضان بسیاری از هیات ها در مساجد و حسینیه ها برنامه های ویژه ای را با رعایت شیوه نامه های بهداشتی تدارک دیده اند، به عنوان مثال حجت الاسلام حسین انصاریان هر روز از نماز ظهر در حسینیه هدایت در میدان قیام و هر شب از ساعت ۲۲:۱۵ در حسینیه همدانی ها در خیابان ری سخنرانی دارد. 

وی افزود: در فاطمیه بزرگ تهران بعد از افطار از ساعت ۲۲:۳۰ حجج اسلام محمدرضا عابدینی، مرتضی آقاتهرانی و سیدحمید میرباقری سخنرانی می کنند و مرتضی طاهری، سید مهدی میرداماد، حسن شال بافان و سید محمود علوی به مداحی و مناجات خوانی می پردازند. 

عبدالهی از برنامه مناجات خوانی توسط علی قربانی در هیات عشاق الحسین در میدان امام حسین (ع) از ساعت ۲۲:۳۰ خبر داد و گفت: در مهدیه تهران نیز حجج اسلام مهدی کیانی نسب، عباس صراف. علیرضا صادقی و محسن کافی از ساعت ۲۱:۳۰ به بیان معارف اسلامی می پردازند و محمدرضا غلامرضا زاده و رضا طاهری نیز مداحی می کنند. 

وی افزود: در مهدیه امام حسن مجتبی (ع) در خیابان آزادی مراسم از ساعت ۲۲:۳۰ آغاز می شود و بعد از سخنرانی حجج اسلام علی سعیدیان، علیرضا صادقی، مصطفی کرمی، عباس صراف و سیدعلیرضا حسینی و برنامه مداحی توسط سعید حدادیان و محمدحسین حدادیان اجرا می شود. 

به گفته عبدالهی در امامزاده صالح نیز حجج اسلام مهدی شریف، علیرضا صادقی، سید هاشم حسینی، مسعود عالی و سیدعبدالمجید سادات از ساعت ۲۲:۳۰ سخنرانی دارند و سپس محمدحسین پویانفر مداحی می کند. 

نظر شما