شناسهٔ خبر: 5336958 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

در پی نگرانی‌های امنیتی

پروازهای هواپیمایی امارات به اربیل عراق متوقف شد

خبرگزاری ايسنا

صاحب‌خبر -
 تین نیوز | شرکت هواپیمایی امارات دوبی پرواز به اربیل، مرکز منطقه کردنشین عراق را به دلیل افزایش نگرانی‌های امنیتی متوقف کرد.

 
سخنگوی امارات اعلام کرد پروازهای روزانه و بدون توقف این شرکت هواپیمایی بین دوبی و بصره و همچنین چهار پرواز هفتگی به بغداد همچنان انجام خواهند گرفت.

 
این سخنگو در ادامه خاطرنشان کرد: این شرکت به همراه سازمان‌های بین المللی دیگر وضعیت را به دقت پیگیری می‌کند و هرگز ایمنی مسافران و خدمه اش را به خطر نخواهد انداخت.

 
جنگنده‌های آمریکایی روز جمعه مواضع نیروهای داعش را که به سمت اربیل پیشروی می‌کردند را بمباران کردند. آمارهای وب سایتهای ردیابی پروازها نشان داد پروازها به مقصد منطقه خلیج فارس و مناطق دیگر که معمولا از راه‌های هوایی عراق استفاده می‌کنند، مسیرهای موازی از طریق ایران را در پیش گرفتند و ایرلاین‌های متعددی بعدازظهر روز جمعه به وقت خاورمیانه از طریق غرب ایران پرواز کردند.

 
شرکت هواپیمایی اتحاد ابوظبی در هفته گذشته همه پروازها به اربیل را متوقف کرد و برای اجتناب از فضای هوایی مناطق جنگی در عراق، پروازهایش را به مسیرهای جایگزین انتقال داد.

 
همچنین شرکت های هواپیمایی ایرفرانس- کی ال ام، ویرجین آتلانتیک انگلیس و ایربرلین آلمان هفته گذشته اعلام کردند به دلایل امنیتی بر فراز عراق پرواز نمی‌کنند.

 
بر اساس گزارش رویترز، سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا روز جمعه پس از حمله جنگنده‌های آمریکایی، پروازهای تجاری و مسافری در این کشور را محدود کرد. این سازمان پیش‌تر پرواز پایین ارتفاع 30 هزار پا در آسمان عراق را برای ایرلاین‌های آمریکایی ممنوع کرده بود.

نظر شما