شناسهٔ خبر: 53363396 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

ورود سامانه بارشی جدید به کشور /تداوم بارش‌ها تا آخر هفته

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

صاحب‌خبر -
فریبا گودرزی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت آب وهوایی چند روز آینده کشور گفت: برای امروز تا آخر هفته بارش‌های بهاری را روی نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌کنیم، امروز برای ارتفاعات گلستان، خراسان شمالی، غرب خراسان رضوی و شرق سمنان رگبار‌های پراکنده و وزش باد شدید و موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه امروز غرب و دامنه‌های جنوبی البرز با وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک مواجه هستند، ادامه داد: فردا چهارشنبه در آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده رخ می‌دهد.
این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش‌ها تا آخر هفته ادامه دارد، افزود: شنبه هفته آینده سامانه بارشی بعدی از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود و بارش‌های بهاری در اکثر استان‌ها تداوم دارد.

گودرزی اظهار کرد: امروز و فردا با نفوذ جریانات خنک شمالی برای سواحل شمالی کاهش موقتی دما پیش‌بینی می‌شود. از روز پنجشنبه تا شنبه افزایش سرعت وزش باد در کشور عراق منجر به خیزش گردوخاک و نفوذ آن به بخش‌های جنوب‌غرب و غرب کشور می‌شود.

وی در رابطه با آخرین وضعیت جوی تهران توضیح داد: امروز وزش باد پدیده غالب در تهران است و بیشینه دمای آن به ۲۸ درجه بالای صفر می‌رسد.
 
انتهای پیام/

نظر شما