شناسهٔ خبر: 53353461 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

با رشد ۶ هزار و ۸۶۸ واحدی؛

افزایش نقدینگی در نقطه اصلاح/ بازار سرمایه با احتیاط سبز ماند

امروز دوشنبه ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش ۶.۸۶۸ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۶۸ هزار واحد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروز خریداران و فروشندگان با احتیاط سهم‌ها را دست به دست کردند تا نقطه اصلاح بازار زیان نبینند تا جایی که شاخص کل بازار بورس تهران امروز دوشنبه، ١۵ فروردین ماه با ۶ هزار و ۸۶۸ واحد افزایش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۴۶۸ هزار واحدی قرار گرفت.

 امروز در بازار بورس و فرابورس بیش از ۲۲ میلیارد و ۱۸۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰۱ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال معامله شد.

شاخص بازار اول اما با ۹ هزار و ۴۴۸ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۴۸ واحد دست یافت و شاخص بازار دوم نیز با ۱۷۷و احد افزایش، عدد ۲ میلیون و ۷۳۲ هزار واحد را تجربه کرد.

امروز در بورس، بیش از ۱۵ میلیارد و ۱۸۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۶ هزار و ۱۴۵ میلیارد ریال و در ۷۴۵ هزار و ۸۲ نوبت معامله شد.

نمادهای، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزارو ۴۷۱ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۱۵۵ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۴۵ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۸۱۰ واحد و گروه مپنا (رمپنا) با ۷۱۳ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند و در مقابل نمادهای، صنایع مس ایران (فملی) با ۸۰۳ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۷۲۷ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۶۹۸ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۳۵۱ واحد و شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۲۷۱ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۵۶ واحد افزایش داشت و به ١٩ هزار و ۶۹۰ واحد رسید و در این بازار ۶ میلیارد و ۹۹۷ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۲۵ هزار و ۴۰۵ میلیارد ریال داد و ستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۱۶ هزار و ۸۸۴ نوبت بود.

نمادهای سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، پالایش نفت شیراز (شراز)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) و فرابورس ایران (فرابورس) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند و در مقابل نمادهای پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، صنعتی مینو (غصینو)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، بیمه سامان (بساما) و شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

انتهای پیام/

 

نظر شما