شناسهٔ خبر: 53350701 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صبا | لینک خبر

پخش «خوزستان قلب ایران» از شبکه مستند

مجموعه مستند «خوزستان قلب ایران» به تهیه کنندگی آرش جعفریان از 17 فروردین ساعت 22 پخش می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی، مجموعه مستند «خوزستان قلب ایران» به تهیه کنندگی آرش جعفریان از تولیدات جدید شبکه مستند از ۱۷ فروردین ساعت ۲۲ پخش می‌شود.

جعفریان درباره این مجموعه مستند گفت: این مجموعه در  ۱۸ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای و در ادامه مجموعه مستندهای سیستان و بلوچستان و کردستان گروه «البرزیست» تولید شده است و به سفر و گردشگری‌های طولانی مدت روی زمین می‌پردازد که در خلال آن جاذبه‌های طبیعی خوزستان را هم به تصویر می‌کشد.

تهیه کننده «خوزستان قلب ایران» با بیان اینکه این مجموعه به صورت اورلندیگ (Over Landing) اجرا و تولید شده است، عنوان کرد: چند سالی است که سفرهای over landing در دنیا باب شده است، سفرهای طولانی‌ مدتی به نقاط ناشناخته زمین با هدف شناسایی آنها، سفرهایی که مقصد‌محور نیستند، مسیرمحورند. به عنوان مثال ما می‌گوییم سفر می‌رویم که استان خوزستان را بشناسیم نه این‌که فقط تالاب هورالعظیم را ببینیم.

وی ادامه داد: زمان رکن اصلی این سفرهاست. مثلا سفر ما به خوزستان تقریبا ۶۰ روز طول کشیده و نزدیک به ۷۰۰۰ کیلومتر با ماشین‌هایی که قابلیت آفرود دارند، رانندگی کردیم.

جعفریان گفت:  ما در «خوزستان قلب ایران» به تمام استان خوزستان سفر کردیم و به جرات می‌توان ادعا کرد که بالغ بر ۹۰ درصد جاذبه‌های استان خوزستان را پوشش دادیم.

این تهیه کننده و مجری در پایان بیان کرد: تحقیق و پژوهش این مستند در زمانی حدود پنج ماه انجام شد. در این مسیر یک نقشه‌ راه برای خودمان ترسیم کردیم که از کجا آغاز کنیم و متناسب با فصل پیش برویم تا مشکل سرما و گرما در طول تصویربرداری نداشته باشیم و اینکه آن جاذبه‌ها در زیباترین حالت خودشان باشند.

مجموعه مستند «خوزستان قلب ایران» هر چهارشنبه ساعت ۲۲ از شبکه مستند پخش می‌شود و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۰ روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/

نظر شما