شناسهٔ خبر: 53340826 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

دادستان کل کشور:

پرونده ترور سردار سلیمانی را ر‌ها نخواهیم کرد

روزنامه جوان

دادستان کل کشور اطمینان داد که رسیدگی و به سرانجام رسیدن پرونده ترور سردار سلیمانی را ر‌ها نخواهد کرد و تأکید کرد: حتی اگر سال‌ها زمان ببرد آن را به نتیجه خواهیم رساند تا عاملان ترور شهید عزیزمان به سزای اعمال خود برسند.

صاحب‌خبر -

دادستان کل کشور اطمینان داد که رسیدگی و به سرانجام رسیدن پرونده ترور سردار سلیمانی را ر‌ها نخواهد کرد و تأکید کرد: حتی اگر سال‌ها زمان ببرد آن را به نتیجه خواهیم رساند تا عاملان ترور شهید عزیزمان به سزای اعمال خود برسند.
به گزارش میزان، حجت‌الاسلام منتظری، دادستان کل کشور در خصوص آخرین وضعیت پرونده ترور شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: در ابتدا باید دانست که درخت نظام جمهوری اسلامی ایران همانند صدر اسلام نیازمند آبیاری است تا حیات آن ادامه داشته باشد. همانگونه که در سال ۶۰ هجری حضرت اباعبدالله علیه السلام با خون خود درخت اسلام را آبیاری کرد نظام جمهوری اسلامی ما هم نیازمند جانفشانی‌هایی است که این نظام با قوت بتواند به سمت رشد و شکوفایی حرکت کند. وی گفت: در قضیه شهادت حاج قاسم سلیمانی نیز وضعیت منطقه به گونه‌ای بود که ما نیاز داشتیم برای تقویت نظام اسلامی و جبهه مقاومت جانفشانی صورت گیرد و به تعبیر مقام معظم رهبری اکنون دشمن و استکبار از نام شهید قاسم سلیمانی بیش از نام سردار سلیمانی هراس دارد. حقیقتاً شهادت شهید سردار سلیمانی یک بارقه امید در جامعه و منطقه به وجود آورد و پایه‌های نظام اسلامی را بیش از گذشته تثبیت کرد.
منتظری در خصوص پرونده قضایی ترور شهید قاسم سلیمانی توضیح داد: رسیدگی به پرونده ترور این شهید بزرگوار امری است چند وجهی. هم دولت عراق، هم دولت ایران و هم دولت‌های استکبار در آن مؤثر هستند. خوشبختانه دولت عراق در زمینه رسیدگی به این پرونده قدم‌هایی برداشته است، اما پیشرفت در آن در حد انتظار ما نیست.
البته با اطمینان عرض می‌کنم که ما رسیدگی و به سرانجام رسیدن این پرونده را ر‌ها نخواهیم کرد و حتی اگر سال‌ها زمان ببرد آن را به نتیجه خواهیم رساند تا عاملان ترور شهید عزیزمان به سزای اعمال خود برسند، لذا، چون این پرونده ابعاد بین‌المللی دارد روند رسیدگی به آن زمانبر است.
دادستان کل کشور در بحش دیگری از سخنان خود، در خصوص کیفیت خودرو‌های کشور و نیز تصادفات جاده‌ای با بیان اینکه در صنعت خودروسازی کشور دست‌های پشت‌پرده‌ای وجود دارد که مانع ارتقای وضعیت خودروسازی کشور می‌شود گفت: ان‌شاء‌الله در سال جدید قطعه سازان و خودروسازان کشور بتوانند به درستی به وظایف خود عمل کنند و در جهت استانداردسازی و بهبود کیفیت خودرو‌های تولیدی گام‌های موثری بردارند.
دادستان کل کشور در خصوص اقدامات دستگاه قضایی در امر مبارزه با فساد هم عنوان کرد: مبارزه با فساد و اقدامات پیشگیرانه بخشی از وظایف دستگاه قضایی است و امیدواریم با تعاملی که بیش از پیش بین قوای سه گانه وجود دارد در رفع مشکلات تلاش شود. البته موضوع مهمی که باید به آن اشاره داشته باشم این است که در رفع بسیاری از مشکلات، علاوه بر اینکه مردم باید حمایت‌کننده و پشتیبان باشند بلکه باید مطالبه‌گری جدی هم داشته باشند. وی توضیح داد: اگر مردم در مسائل کشور از مدیران و مسئولان مطالبه گری جدی داشته باشند حتماً بسیاری از گرفتاری‌های کنونی از بین خواهد رفت. به عنوان مثال مردم در حوزه فضای مجازی باید مطالبه‌گری کنند که روند معیوب فعلی اصلاح شود. قطعاً بدون حمایت و همکاری مردم مسئولان نخواهند توانست به وظایف خود به درستی عمل کنند.
دادستان کل کشور به نام‌گذاری سال جاری و تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: ما در قوه قضائیه و در دادستانی کل کشور در حد توان خود پشتیبان و همراه دولت محترم و صاحبان صنایع خواهیم بود که همچون گذشته در رفع موانع تولید مؤثر باشیم.

نظر شما