شناسهٔ خبر: 53334472 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

آستان حضرت عبدالعظیم باید کانونی برای فعالیت های دینی و معرفتی باشد

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر گفت: ادامه آبادانی حرم مطهر، رعایت آسایش زائران، حفظ حقوق مردم شهرری، ارائه خدمت به محرومان ومستضعفان و گسترش فضای معنوی و معرفتی از جمله اقداماتی است که آیت الله ری شهری انجام دادند و امیدواریم ما بتوانیم آن را تکمیل کنیم و اینجا را به عنوان کانونی برای فعالیت های دینی و معرفتی قرار دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر در مراسم معارفه تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی اظهار کرد: خداوند بر من منت نهاد که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در خدمت مقام معظم رهبری بودم و کار های اجرایی را با ایشان آغاز کردم. یعنی دبیرخانه مرکزی ائمه جمعه که در ابتدا شورای مرکزی بود.

وی افزود: خودم را سرباز مقام معظم رهبری می‌دانسته و می‌دانم و همیشه شرمنده الطاف ایشان بودم چرا که هیچ وقت دنبال سمتی نرفتم.

وی با اشاره به مدت ۵ ساله امام جمعه در اصفهان افزود: در آن زمان گفتم بهتر از من فراوان است اما اگر نظر رهبری این است این کار را خواهم کرد و انجام وظیفه کردم. 

قاضی عسکر با اشاره به اینکه حدود ده نفر را برای تولیت حرم عبدالعظیم پیشنهاد دادم خاطر نشان کرد: با مقدماتی به من زنگ زدند و اعلام شد که نظر ما روی خود شماست من هم گفتم اگر نظر آقا این است من سربازم و انجام وظیفه خواهم کرد. من خودم را کوچک ترین می‌دانم.

علی عسکر ادامه داد: مسئولیت گرچه سنگین است اما به لطف خدا آسان خواهد شد و با عنایت حضرت سیدالکریم انشالله تا توان دارم با کمک مسئولان و امام جمعه شهرری تلاش خواهم کرد مسیری که آیت الله ری شهری هموار کرد را ادامه دهم.

وی با تاکید بر مدیریت و سلامت نفس آیت الله ری شهری گفت: کم دیدم از افرادی که می‌شناسیم مقام معظم رهبری اینگونه تمجید و تعریف کنند. 

قاضی عسکر تصریح کرد: شخصیت بزرگی را ازدست دادیم و من به عنوان خدمت گزارکوچک عرض می‌کنم انشالله تلاش خواهم کرد راه ایشان را مخصوصا در موسسه علمی فرهنگی دار الحدیث ادامه دهم. کارهای بزرگی صورت گرفته و اگر ما توفیق داشته باشیم کارهایی که ایشان در حوزه دانشگاه و پژوهشگاه انجام دادند را به کمال برسانیم و کار های باقی مانده را انجام دهیم کار بزرگی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ادامه آبادانی حرم مطهر، رعایت آسایش زائران، حفظ حقوق مردم شهرری، ارائه خدمت به محرومان ومستضعفان و گسترش فضای معنوی و معرفتی از جمله اقداماتی است که آیت الله ری شهری انجام دادند و امیدواریم ما بتوانیم آن را تکمیل کنیم و اینجا را به عنوان کانونی برای فعالیت های دینی و معرفتی قرار دهیم.

 

انتهای پیام/

نظر شما