شناسهٔ خبر: 53334347 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

رشد شارپی شاخص بورس

جوان آنلاين

شاخص بورس تهران اولین روز هفته را با قدرت تمام آغاز کرد به طوری که بسیاری از نماد‌ها فولادی و پتروشیمی صف‌های خرید تشکیل دادند و توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کردند.

صاحب‌خبر -

شاخص بورس تهران اولین روز هفته را با قدرت تمام آغاز کرد به طوری که بسیاری از نماد‌ها فولادی و پتروشیمی صف‌های خرید تشکیل دادند و توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کردند. ارزش معاملات روزانه به نزدیک ۸ هزار میلیاردتومان رسید که نسبت به ابتدای اسفندماه ۱۴۰۰ افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد.
در بازار امروز بورس تهران بیشترین ارزش بازار به نماد‌های فولاد، فملی، تاپیکو، جم، خودرو، فخوز بود و بیشترین کاهش ارزش بازار را نماد‌های تیپکو، ونوین، حفارس، حتاید، دلر، شفا، دروز داشتند. نمادوساپا، ورنا، خگستر برترین تقاضا را داشتند و نماد یاقوت، پارند، ارمغان برترین عرضه را داشتند.
به گزارش خبرنگارجوان آنلاین، بر اساس ارقام درج شده در پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق و بهادار تهران امروز با ۲۹۸۵۹ واحد افزایش به یک میلیون و ۴۶۱ هزار واحد و ارزش روز بازار به ۵ هزار و ۸۲۳ هزار میلیارد تومان رسید.
شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) با ۷۳۳۵ واحد افزایش به ۳۵۹ هزار و ۱۵۲ واحد رسید. شاخص کل (هم‌وزن) با هزار و ۶۸۰۸ واحد صعود به ۳۷۲ هزار و ۷۱۱ واحد رسید. شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۴۲۴۳ واحد رشد به ۲۳۲ هزار و ۲۹۱ واحد رسید.
شاخص آزاد شناور با ۳۹۷۲۹ واحد صعود به یک میلیون و ۸۸۰ هزار واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با ۲۸۰۲۱ واحد صعود به یک میلیون و ۱۳۹ هزارواحد و شاخص بازار دوم با ۴۱۱۱۹ واحد رشد به رقم ۲ میلیون و ۷۳۲ هزار واحد رسید.
نماد فولاد، فملی، تاپیکو، جم، خودرو، وغدیر، فخوز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس ایران داشت و نماد تپیکو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشت.
در بازار فرابورس ایران شاخص کل فرابورس ۳۱۵.۴۱ واحد صعود به رقم ۱۹ هزار و ۶۳۳ واحد رسید.
معامله‌گران فرابورس تعداد ۴ میلیارد و ۵۱ میلیون برگ سهم در قالب ۲۸۹ هزار ۲۰۲ هزار فقره به ارزش ۳ هزار و ۹۰۹ میلیارد تومان با مجموع اوراق بدهی دولت داد و ستد کردند.

نظر شما