شناسهٔ خبر: 53330697 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تیم ملی آلیش زنان به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می‌شود

تهران- ایرنا- نایب رییس زنان فدراسیون کشتی گفت: تیم ملی کشتی آلیش زنان در پیکارهای قهرمانی آسیا حضور خواهد یافت و مسابقات انتخابی درون اردویی برای ۶ کشتی‌گیر هفته آینده برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

فاطمه درخشانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی با اشاره به برگزاری مسابقات کشتی آلیش قهرمانی آسیا روزهای ۲۹ اردیبهشت تا چهارم خرداد در کشور قرقیزستان، اظهار داشت: در سالی که گذشت با توجه به اوج‌گیری کرونا مسابقات آسیایی و جهانی برگزار نشد. تنها مسابقه‌ای که در آذر ماه برپا شد، جایزه بزرگ ارکینبایف قرقیزستان بود که دختران نتایج خوبی در این رقابت‌ها کسب کردند.

وی افزود: در اواخر اسفند ۱۴۰۰ اتحادیه جهانی کشتی تاریخ برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا را اعلام کرد و از آنجایی که به عید نوروز و بعد ماه رمضان برخورد کردیم، نتوانستیم مسابقات قهرمانی کشوری را برگزار کنیم، به همین دلیل انتخابی درون اردویی روزهای ۲۲ تا ۲۴ فروردین برای ۶ کشتی‌گیر برگزار خواهد شد.

نایب رییس زنان فدراسیون کشتی عنوان کرد: بعد از انتخابی هم سه مرحله اردو برای ملی‌پوشان در آخر فروردین، اوایل اردیبهشت و اواسط اردیبهشت برپا خواهیم کرد. مسابقات قهرمانی آسیا قرار بود خرداد برگزار شود اما تاریخ آن به ۲۹ اردیبهشت تا چهارم خرداد موکول شد.

وی یادآور شد: در نظر داریم بعد از مسابقات قهرمانی آسیا، رقابت‌های قهرمانی کشور را امسال برگزار کنیم تا با ترکیب جدید در مسابقات جهانی و تورنمنت‌های بین‌المللی حضور یابیم. هر چند هنوز زمان مسابقات جهانی اعلام نشده است و تنها یک تورنمنت بین‌المللی در تابستان و در کشور قرقیزستان را در پیش داریم. 

نظر شما