شناسهٔ خبر: 53322641 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

سیلی دروغین یک بی‌غیرت!

روزنامه جوان

در یکی دیگر از کم‌بیننده‌ترین مراسم‌های اسکار، ناگهان اتفاقی افتاد تا دوباره اسکار بر سر زبان‌ها بیفتد. سیلی‌ای که ویل اسمیت به صورت مجری برنامه زد، باعث شد چند روز پیاپی همه درباره اسکار صحبت کنند.

صاحب‌خبر -

در یکی دیگر از کم‌بیننده‌ترین مراسم‌های اسکار، ناگهان اتفاقی افتاد تا دوباره اسکار بر سر زبان‌ها بیفتد. سیلی‌ای که ویل اسمیت به صورت مجری برنامه زد، باعث شد چند روز پیاپی همه درباره اسکار صحبت کنند.
اگر این خوش‌باوری در مخاطب ایرانی وجود دارد که آنچه در مراسم اسکار دیده شد، نمادی از یک مرد غیرتی است که باید آن را ستود، باید همین جا یک «فلاش بک» به گذشته ویل اسمیت بزنیم. در سال ۲۰۱۷، یک خواننده امریکایی مدعی شد با رضایت ویل اسمیت، با همسر وی رابطه عاشقانه داشته است! اسمیت بعد‌ها توضیح داد که همسرش «جادا پینکت» به تک‌همسری (تک شوهری) اعتقاد ندارد و وی نیز به این نظر او احترام می‌گذارد! این زوج اعتراف دارند که با وجود پیوند زناشویی، هر کدام دارای رابطه‌های جنسی با افراد دیگری بوده‌اند! با این اشاره کوتاه به مراسم اسکار سال ۲۰۲۱ بازگردیم. یکی از تأثیرات کرونا بر صنعت سرگرمی، کاهش چشمگیر تعداد بینندگان تلویزیونی مراسم اسکار بود. از سال ۲۰۲۰ تا امسال یعنی در سه سال پیاپی، رکورد‌های کم‌بیننده‌ترین مراسم اسکار یکی پس از دیگری شکسته شده است. آیا بهترین اتفاق برای مراسمی که کسی آن را نگاه نمی‌کند، ایجاد یک حاشیه پررنگ نبود؟! ضرب‌المثلی قدیمی است که می‌گوید: «بدنامی بهتر از گمنامی است!» اتفاقی که در نود‌وچهارمین دوره اسکار رخ داد، مصداق بارز این قصه بود؛ تلاشی برای نجات اسکار، به عنوان نماد صنعت سرگرمی غرب از ورطه شکست!
اما آنچه بینندگان مراسم اسکار شاهد آن بودند چه بود؟ «کریس راک» کمدین و مجری مراسم اسکار در بین مزه ریختن‌های معمول، به طاس شدن سر «جادا» همسر ویل اسمیت اشاره می‌کند. چند ثانیه بعد، ویل بدون اینکه کسی معترض حضور وی روی سن مراسم شود، به مجری نزدیک می‌شود و سیلی محکمی بر گوش او می‌نوازد، سپس بدون اینکه کسی به این اتفاق اعتراض کند، اسمیت بر صندلی خود بازمی‌گردد و فریاد‌کشان از مجری برنامه می‌خواهد که دیگر اسم زن او را به دهن کثیفش نیاورد! چند دقیقه بعد «اسمیت» اسکار بهترین بازیگر مرد را می‌گیرد و روی سن حاضر می‌شود و از رفتار خود عذرخواهی می‌کند!
در این چند روز اسمیت، همسرش جادا و راک در رأس اخبار قرار گرفته‌اند. مجری سیلی‌خورده اعلام کرد قصد شکایت از اسمیت را ندارد و در مقابل «ویل» اعلام کرد که از عضویت در آکادمی اسکار استعفا می‌کند. در امریکا شبکه‌های تلویزیون درباره اسکار صحبت می‌کنند. هنوز تفسیر دلایل سیلی زدن داغ است و مجلس تقبیح این عمل در بین سلبریتی‌های امریکایی گرم است، اما آنچه این روز‌ها رسانه‌ها بیشتر به آن پرداخته‌اند، لایه‌های زیرین این اتفاق است. شاید گفته شود ذهن امریکایی‌ها مثل دوران جنگ سرد علاقه زیادی به دنبال کردن تئوری توطئه دارد، اما دلایلی را که این روز‌ها مطرح می‌شود، نمی‌توان نادیده گرفت. تا پیش از مراسم اسکار نام بیماری «آلوپسی» برای کمتر کسی شناخته شده بود، ولی به لطف شوخی با سر طاس همسر ویل اسمیت این بیماری شهرت جهانی پیدا کرده است، اما چرا شهرت این بیماری مهم شد؟! یکی از حامیان مالی اسکار شرکت داروسازی «فایزر» است. فایزر تحقیقات خود را برای تولید داروی بیماری «آلوپسی» تکمیل کرده است و باید زمینه‌ای برای معرفی این دارو پیش می‌آمد! البته مقامات این غول داروسازی هر گونه ارتباط با ماجرای سیلی زدن را رد کرده و مدعی شده‌اند فقط با نیت حمایت از سینما پول خرج کرده و اسپانسر اسکار شده‌اند! و گفته‌اند که غیر از ما شرکت‌های دیگری از جمله ساعت «رولکس» هم اسپانسر بوده! البته برکات این سیلی تنها شامل مراسم اسکار و شرکت فایزر نشده است. «کریس راک» تنها با یک سیلی خوردن، توانست بلیت‌های مراسم استندآپ را که تنها ۴۶ دلار بود به رقم ۵۰۳ دلار بفروشد، یعنی بیش از ۱۰ برابر قیمت قبل! از آن سو همسر ویل اسمیت که سر طاس او مقدمه همه حواشی شده بود، با موجی از ابراز احساسات مواجه شده است. محبوبیت «جادا» باعث شد «گاردین» در گزارشی او را برنده ماجرا لقب بدهد.

نظر شما