شناسهٔ خبر: 53321783 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در پی افزایش بهای سوخت؛

مردم انگلیس خواستار استعفای بوریس جانسون شدند + فیلم

افزایش قیمت برق و گاز سبب شده مردم انگلیس طی تظاهراتی خواستار برکناری بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور شوند.

صاحب‌خبر -

مردم لندن در اعتراض به افزایش قیمت گاز و برق به خیابان‌ها آمده‌اند و خواستار استعفای نخست‌وزیر بوریس جانسون شدند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد تجمعات علیه افزایش ۵۴ درصدی سقف قیمت انرژی صورت گرفته و پیش‌بینی می‌شود به جز لندن در لیورپول، منچستر و گلاسکو نیز تظاهرات برگزار شود.

جنبش مردمی انگلیس پیش‌تر اعلام کرد: «هزینه زندگی در لندن به سرعت در حال افزایش است و واکنش ما شتاب بیشتری خواهد گرفت».

انتظار می‌رود خانوار‌های انگلیسی در این ماه شاهد افزایش قبض‌های گرمایشی و سایر هزینه‌هایشان باشند؛ زیرا محافظه کاران سقف قیمت هزینه‌های انرژی داخلی را در اول آوریل افزایش دادند تا نوسانات در بازار عمده فروشی انرژی را جبران کنند.

گروه‌هایی از جمله کنگره اتحادیه‌های کارگری و مبارزان ضد فقر نسبت به این تغییرات هشدار داده‌اند و گفته‌اند که وقتی افزایش قیمت حامل‌های انرژی با افزایش تورم و دستمزد پایین همراه شود، می‌تواند مردم را به سمت «انتخاب‌های غیرممکن» بین گرم کردن خانه‌ها یا غذا خوردن سوق دهد.

<div id="video-display-embed-code_15855125"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8101093/15855125?width=400&height=300"></script></div>

سیر قیمت نفت ابتدا با افزایش تقاضا صعودی شد. این افزایش تقاضا در پی آن رخ داد که اوضاع مربوط به بیماری کووید در دنیا رو به بهبود گذاشت و قرنطینه‌های سراسری به پایان رسید. پس از آن، حمله روسیه به اوکراین و اعمال تحریم‌های شدید علیه این کشور نیز سبب جهش قیمت نفت شد که تا کنون نیز ادامه داشته است.

نظر شما