شناسهٔ خبر: 53317872 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

انصارالله یمن: آتش‌بس بعد از حملات ما در عمق عربستان محقق شد

خبرگزاری ایسنا

عضو شورای سیاسی انصارالله یمن تأکید کرد که آتش‌بس در این کشور بعد از تماس‌های صورت گرفته میان صنعا و ائتلاف سعودی و به دنبال حملات اخیر انصارالله در عمق عربستان محقق شد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی انصارالله یمن گفت: آتش‌بس فرصتی برای کشورهای ائتلاف متجاوز است تا در مواضع خود برای رسیدن به صلح دائمی و فراگیر در یمن بازنگری کنند.

قبل از اینکه آتش‌بس محقق شود تماس‌هایی میان صنعا و ائتلاف سعودی از طریق سازمان ملل و به دنبال حملات اخیر ما در عمق عربستان صورت گرفت. این تماس‌ها همچنان ادامه دارد و آتش‌بس فرصت گرانبهایی برای صلح دائمی است.

به گزارش شبکه خبری المیادین، وی گفت: نمی‌توان بر وفاداری کشورهای متجاوز حساب باز کرد. اما این آتش‌بس در سایه حملات اخیر متفاوت است.

محمد العاطفی، وزیر دفاع دولت صنعا نیز خواهان توقف تجاوز و لغو محاصره یمن شد و بر ادامه مبارزه و جهاد و پایداری و ثبات تا زمان آزادی کامل خاک یمن تأکید کرد.

وی گفت: میلیون‌ها یمنی دستشان روی ماشه است و آماده پیوستن به جنگ هستند. رژیم اشغالگر صهیونیستی کشورهای متجاوز را مجبور به حمله به یمن کرد. این تجاوز ما را مجبور کرد تا به حملات پاسخ دهیم.

همچنین محمد عبدالسلام، رئیس هیئت مذاکره کننده یمن از آتش‌بس استقبال کرد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس نیز از آتش‌بس در یمن استقبال کرد و گفت: ما اکنون فرصتی برای رسیدن به صلح و پایان بحران انسانی داریم. من از تمام طرف‌ها می‌خواهم برای حل سیاسی دائم تلاش کنند.

نظر شما