شناسهٔ خبر: 53315301 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مرحوم شفیعی هیچ گاه از مدار اخلاق خارج نشد

عضو شورای نهاد رهبری دانشگاه‌های کشور گفت: مرحوم حاج آقا سید محسن شفیعی هیچ گاه از مدار اخلاق خارج نشد و به معنی واقعی الگو بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان عضو شورای نهاد رهبری دانشگاه‌های کشور شب گذشته در مراسمی به‌مناسبت گرامیداشت عالم فقید حجت الاسلام سید محسن شفیعی در اهواز اظهار کرد: حجت الاسلام سید محسن شفیعی در قله اخلاق بودند و یاد و نام او باید در استان خوزستان ماندگار و پرچمی برای همه باشد.

وی افزود: من در جلسات متعدد نهاد رهبری دانشگاه‌ها، ایشان را بارها دیده بودم، شخصیت حاج آقا شفیعی بی‌نظیر بود و به راحتی این چنین شخصیت‌های دست یافتنی نیستند؛ قطعا یکی از بهترین‌های نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور بود، این عالم برجسته حتی در کوران مسائل سیاسی و اجتماعی در دهه ۸۰ که برخی سعی داشتند بین دانشجویان و ولی فقیه فاصله بیندازند، در دانشگاه‌ها خوش درخشیدند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیه "فاستقم کما اُمرت" در سوره هود عنوان کرد: این یکی از سنگین‌ترین آیه‌هایی بود که بر قلب پیامبر نازل شد و به تعبیری پیامبر را با وجود شرح صدری که داشتند، پیر کردند. می‌توان گفت حجت الاسلام شفیعی در دوران ما مصداق این آیه بود که در مسیر ولایت استقامت کردند و با آنکه قدرت و نفوذ داشتند هیچ گاه طغیان نکردند. هیچ‌ گاه از مدار اخلاق خارج نشد و هیچ گاه افراد سیاسی مخالف را طرد نکرد. 

پناهیان گفت: مرحوم شفیعی مصداق اخلاق ولایی بود. رفتار و اخلاق و دین داری آن مرحوم ترجمه ولایت مداری بود و ایشان با اخلاق و وجود خود از ولایت فقیه در دانشگاه‌ها دفاع کردند.

وی بیان کرد: وی از نظر شایستگی و ولایت مداری جزو روحانیون برجسته نهاد بود و کمتر کسی مثل ایشان را داریم و به حق امید آینده بودند. با اینکه بارها مسؤولیت کشوری به ایشان پیشنهاد شده بود و الحق چهره ملی هم بود، ولی همیشه می‌گفت می‌خواهم در اهواز بمانم و به پدر و مادرم خدمت کنم.

عضو شورای نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور ادامه داد: این‌که امروز دانشگاه‌های کشور به نقطه‌ای رسیدند که خودشان از دین و ولایت دفاع می کنند ثمره مجاهدت‌های امثال آقای شفیعی است. در دوره‌ای که عده‌ای دنبال حذف ولایت فقیه از دانشگاه ها بودند، ایشان به درستی مدیریت کردند.

حجت الاسلام پناهیان ابراز کرد: اساسا یک طلبه برای کسب تجربه باید در دانشگاه هم حضور پیدا کند. به‌نظرم هر طلبه قبل از معمم شدن باید چند واحد «سید محسن شفیعی» پاس کند، زیرا ایشان از نظر سماحت، سعه صدر، بزرگواری و اخلاق بسیار شاخص بود. آزاد اندیشی و اهل گفت‌وگو بودن نیز دیگر برجستگی‌های سید محسن شفیعی بودند.

وی اضافه کرد: از دست دادن چنین شخصیتی خسارت محض است و این حرف و پیام دقیق رهبری انقلاب بود که آقای شفیعی امید آینده بودند. قطعا مقام معظم رهبری مبالغه آمیز سخن نمی‌گویند و اساسا نیازی نبود در خصوص این عالم مجاهد مبالغه کنند.

انتهای پیام/س

نظر شما