شناسهٔ خبر: 53309005 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایستنا | لینک خبر

توسعه و اجرای 302 طرح شبکه همراه روستایی در سال جدید

صاحب‌خبر -
 
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان با اشاره به برنامه‌ این استان برای سال جدید گفت: در تلاش هستیم که 302 طرح توسعه شبکه همراه در روستاها را اجرایی کنیم.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان، شهاب حیدری مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان با اشاره به اقدامات حوزه ارتباطات در ایام نوروز 1401 برای پایداری شبکه ارتباطی، گفت: به تمام دستگاه‌های خدمت رسان اعلام‌شده که انجام هرگونه عملیات حفاری برای پیشگیری از قطعی احتمالی فیبر نوری و شبکه ارتباطی ممنوع است و این موضوع با ابلاغ معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان انجام شد.
وی افزود: کشیک ایام نوروز در حوزه ستادی و فنی واحدهای تابعه حوزه ICT استان به‌منظور ارائه خدمات مطلوب ارتباطی و پایداری شبکه در نوروز برقرار است.
حیدری تصریح کرد: پیش از آغاز نوروز فهرست سایت‌ها و مراکز مخابراتی و زیرساختی به شرکت توزیع برق منطقه‌ای برای تسریع در امور نگهداری و رفع مشکلات احتمالی ارسال‌شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان در خصوص برنامه‌های سال 1401 نیز توضیح داد: در سال جدید، اجرای 302 طرح توسعه شبکه همراه در روستاها در دستور کار قرارگرفته است.
وی تصریح کرد: به مجری طرح USO در قالب طرح HLD پیشنهاد 550کیلومتر فیبر نوری از سوی این اداره کل اعلام‌شده است که در صورت موافقت این پیشنهاد اجرایی می‌شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان با اشاره به برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های مهارت محور برای سربازان وظیفه، گفت: در راستای طرح مهارت‌آموزی در سال جدید این دوره‌ها ادامه دارد.
وی افزود: توسعه مرکز آپا و ایجاد آزمایشگاه تخصصی در سایر حوزه‌ها، بروز رسانی مراکز ثقل مخابرات و زیرساختی از دیگر اقدامات این اداره کل در سال جدید محسوب می‌شود.

نظر شما