شناسهٔ خبر: 53308877 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

انسان مومن در پایان ماه شعبان قلبش سرشار از شوق فرارسیدن ماه رمضان است/ نهال برپرکت نظام اسلامی در ۱۲ فروردین غرس شد

خطیب نماز جمعه تهران گفت: ۱۲ فروردین روز بزرگی است اما به دلیل اینکه در ایام تعطیلات قرار گرفته همه در سفر و تعطیلات هستند. تعبیر امام در خصوص ۱۲ فروردین این است که ملت ما باید این روز را عید بدانند که کنگره قصر ۲۵۰۰ ساله طاغوتی فروریخت. امام(ره) ۱۲ فروردین را روز امامت ملّت و روز فتح و ظفر ملّت نامیده‌اند یا در تعبیر دیگری فرمودند که با انتخاب شما، خداوند تعالی بر ما منت نهاد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: ساعات و روزهای پایانی ماه معظم شعبان و امروز آخرین جمعه از ماه بزرگ شعبان است. هم پایان سال اهل معرفت است و که سال شان را با ماه مبارک رمضان اغاز می کنند بنابراین فرصت ممتازی است برای برنامه ریزی و جمع بندی سال گذشته سلوکی و معنوی و برنامه ریزی برای سال جدید که با ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد. انسان مومن در این موقعیت هم قلب شان سرشار از شوق و امید برای فرا رسیدن ماه رمضان است و هم نگران هستند که آیا آمادگی لازم را دارند؟

وی ادامه داد: روایت بسیار زیبا و روشنگر از حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) برای امروز است که اباصلت نقل می‌کند که در روز آخر ماه مبارک شعبان خدمت حضرت رضا رسیدم فرمود یا اباصلت توجه داری که این ماه معظم شعبان است که اکثرش پشت سرگذاشته شده و این آخرین جمعه این ماه است و در این فرصت اندک تلاش کن کوتاهی‌هایی که داشتی را جبران کنی. شیوه جبران را امام ارائه فرمودند که کارهایی که اساسی و مهم است را در دستور کار قرار بده و از کارهای غیرضروری بپرهیز و تا می‌توانی با خدای متعال حرف بزن و راز و نیاز کن و هم فراوان استغفار کن و قرآن تلاوت کن. 

وی افزود: امام(ع) همچنین چند یادآوری و توصیه را به مومنان دارند که تلاش کن اگر امانتی بر عهده داری ادا کن و نگذار تا زمانی که گرفتار هستی وارد ضیافت الهی شوی و اگر امانتی از دیگران دست تو است بپرداز و اگر در دلت نسبت به مومنی کینه وجود دارد حتما شستشو کن و از خداوند کمک بگیر تا دلت را صاف کنی. اگر خدایی نکرده گرفتار گناه هستی از آن فاصله بگیر و در نهایت تقوا پیشه کن و بر خداوند متعال توکل کن. 

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: پیامبر اکرم(ص) فرموند که برترین عمل در ماه مبارک رمضان جنبه سلبی تقوا و از گناه و معصیت دور شدن است و به راوی فرمودند امت من را به تقوا سفارش کن و بدانند که برای اینکه بخواهند از ولایت ما بهره‌مند باشند راهی شز دوری از گناه نیست. 

وی ادامه داد: ۱۲ فروردین روز بزرگی است اما به دلیل اینکه در ایام تعطیلات قرار گرفته همه در سفر و تعطیلات هستند. تعبیر امام در خصوص ۱۲ فروردین این است که ملت ما باید این روز را عید بدانند که کنگره قصر ۲۵۰۰ ساله طاغوتی فروریخت. امام(ره) ۱۲ فروردین را روز امامت ملّت و روز فتح و ظفر ملّت نامیده‌اند یا در تعبیر دیگری فرمودند که با انتخاب شما، خداوند تعالی بر ما منت نهاد. نهال برپرکت نظام اسلامی در چنین روزی با راهنمایی پیر انقلاب و به دست امت در آن رفراندوم بزرگ با حضور نزدیک ۹۹ درصد غرس شد. 

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری گفت: ۱۲ فروردین مکمل و متمم ۲۲ بهمن بود. بعضی از انقلابیون و احزاب درباره نوع حکومتی که به رفراندوم گذاشته شود، حرف‌های دیگری داشتند، در این ۵۰ روز بعد از ۲۲ بهمن، تکلیف معلوم شد، کم نبودند انقلاب‌هایی در دنیا مثل روسیه و فرانسه که نتیجه انقلاب‌شان دگرگون شد، اما در انقلاب اسلامی ما با هدایت امام راحل به عنوان مؤسس انقلاب، در روز ۱۲ فروردین مردم اعلام کردند که چه می‌خواهند، در صندوق رأی به جمهوری اسلامی آری گفتند و این رأی پیش چشم ملت‌های جهان قرار گرفت وامام نیز در زمان نزدیکی برای تشکیل مجلس خبرگان دستور دادند.

وی افزود:حافظه تاریخی هیچ ملتی چنین اتفاق تاریخ‌سازی نظیر ۱۲ فروردین را ثبت نکرده است؛ در روز ۱۲ فروردین، مردمسالاری دینی، جمهوریت و اسلامیت با حضور مردم شکل گرفت و امام نیز در اصل شکل گیری حکومت کار را با مردم پیش برد، زیرا به مردم ایمان و اعتقاد داشت.

خطیب نماز جمعه تهران گفت:  امام همه اقشار را برای تحقق انقلاب به میدان آورد، در جریان ۱۲ فروردین هم فراخوان به همه مردم برای نوع حکومت بود. غوغاسالاری‌های روزهای ابتدایی انقلاب را برخی شاهد بودند، اما با درایت امام و همراهی مردم جمهوری اسلامی و اسلام تعبد، تعقل، عدالت و عقلانیت و نجات‌بخش جامعه و در هم شکننده استکبار و اسلام ناب محمدی شکل گرفت. نگاه امام به مردم نگاه انواری، قدسی و عرفانی و نگاه یک امام به امت بود، با نصرت پروردگار هم همراه شد؛ امام معتقد بود تمام عرصه‌های زیست کشور باید با مردم گره بخورد که نتیجه این اعتقاد، یک نظام سربلند و موفق است.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری گفت: اگر حزب الله لبنان در منطقه مطرح است به دلیل خادم بودن آنها به ملت خود و بر اساس اندیشه‌های ناب جمهوری اسلامی است؛ اگر انصارالله یمن در جنگ هشت ساله توانسته ناتوی عربی را زمین‌گیر کرده و منافع آمریکایی‌ها را در آرامکو به آتش بکشاند و بن سلمان که روزگاری به دنبال کشاندن جنگ به ایران بود حالا باید پایه‌های لرزان حکومت خود را جمع کند و به زودی آل سعود به حال سقوط تبدیل خواهد شد به دلیل نتایج نظام مقدس جمهوری اسلامی است. 

وی ادامه داد: هم اکنون نسخه جمهوری اسلامی در یمن و فلسطین در حال فعالیت است؛ حماس در ۱۰ روز اخیر ناامنی را به قلب سیاه رژیم صهیونیستی رسانده است؛ جوانان مومن و رشید در آنجا به میدان آمده اند زیرا جوانان فلسطینی مبتنی بر نسخه دینی و انقلابی جمهوری اسلامی به میدان آمده اند و جریان معامله قرن را ناکام کردند؛  نشست اخیر آنها هم خیمه‌شب‌بازی بیش نیست که عملیات‌های جوانان شجاع فلسطینی و مقاومت مردمی در آنجا کارهای بزرگی برای شکست آن انجام داد.

وی افزود:  انتشار ایده ۱۲ فروردین در منطقه و دنیا آثار زیادی داشته است؛ پیام روشنی که باید از ۱۲ فروردین بگیریم آن است که در قرن ۱۵ باید تمدن نوین و بزرگ اسلامی توسط دولت انقلابی و اسلامی را شکل دهیم و همین مسیر پیش روی ملت قرار دارد.

خطیب نماز جمعه تهران در پایان گفت:  امسال هم برای پنجمین سال رهبر فرزانه انقلاب به موضوع تولید تاکید داشتند؛ باید بدانیم که دانش بنیان ها و تولید و اقتصاد از مسیر مردمی شدن امور می‌گذرد.

نظر شما