شناسهٔ خبر: 53302882 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آغاز عملیات اجرایی بیش از ۴۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- عملیات اجرایی ساخت بیش از ۴۷ هزار و ۸۶۱ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در جریان سفر هیات دولت به خراسان رضوی طی مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی در شهرک مهرگان مشهد آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رستم قاسمی عصر پنجشنبه در حاشیه این مراسم گفت: عملیات اجرایی ساخت این تعداد واحد مسکونی در خراسان رضوی کافی نیست و برای ۲ سال نخست باید دست کم عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده باشد.

وی اظهار داشت: حدود ۳۷۰ تا ۳۸۰ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی ثبت نام کرده اند که مطابق با پالایش انجام گرفته، بخش عمده ای از آنان متقاضی مسکن باقی خواهند ماند، هم اینک زمین های مورد نیاز برای ساخت حدود ۵۰ هزار واحد از این طرح در کل استان فراهم شده است که بخش قابل توجهی از آن امروز بارگذاری می‌شود.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی با قانون بسیار خوبی که در خصوص ساخت مسکن تصویب شده است، باید مردم را صاحب خانه کنیم، خوشبختانه منابع بانکی و اعتباری بسیار خوبی برای این طرح در نظر گرفته شده است و دولت هم تصمیم جدی برای ساخت مسکن دارد، قبل از عید نوروز هم مجلس شورای اسلامی اعتبار خوبی برای صندوق ملی مسکن تصویب کرد.

وزیر راه و شهرسازی از مردم خواست از فرصت باقیمانده برای ثبت نام در نهضت ملی مسکن استفاده کنند، چرا که این بهترین فرصت است که اقشار مختلف جامعه بتوانند صاحب خانه شوند.

قاسمی بیان کرد: شرایط امروز ما از لحاظ کیفیت ساخت با شرایط دوران مسکن مهر کاملا متفاوت است، ضمن اینکه ما به دنبال مسکن‌سازی نیستیم بلکه به دنبال شهرسازی هستیم یعنی همزمان که مسکن برای مردم می‌سازیم، شهرسازی هم انجام می‌دهیم و نیازهای مردم در یک شهر اعم از مدرسه، درمانگاه و بوستان و غیره را تامین می کنیم.

وی اظهار داشت: در صورتی که بخواهیم ظرف چهار سال به عدد چهار میلیون واحد مسکونی در کشور برسیم،، به این معنا نیست که هر سال عملیات اجرایی ساخت یک میلیون مسکن را آغاز کنیم زیرا ساخت خانه بیش از یک سال به طول می انجامد و باید بعد از چهار سال، ساخت چهار میلیون مسکن را در کشور به پایان رسانده باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات بسیار جدی در حوزه مسکن موضوع زمین است، گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰ اعتباری معادل ۳۶۰ هزار میلیارد تومان به عنوان تسهیلات پیش‌بینی شده بود، ۴۰ هزار میلیارد تومان نیز برای ودیعه مسکن به خصوص برای واحدهای فرسوده پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایرنا، یکی از اهداف بزرگ دولت، تولید مسکن به منظور ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا و رفع کمبود آن بوده که قرار است در قالب طرح نهضت ملی جهش تولید مسکن چهار میلیون واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۵ در کشور ساخته شود.

رییس جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت روز چهارشنبه دهم فروردین ماه ۱۴۰۱ در نخستین سفر استانی خود در سال جدید وارد استان خراسان رضوی شدند.

سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت در خراسان رضوی امروز پنجشنبه نیز ادامه دارد.

رییس جمهور را در این سفر وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و راه و شهرسازی، نفت و نیز معاونانش از جمله رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری همراهی می کنند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی پیش از این به ۱۷ استان کشور شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان و مازندران سفر کرده است.

نظر شما