شناسهٔ خبر: 53302310 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پاکستان مداخله خارجی در امور داخلی این کشور را محکوم کرد

تهران - ایرنا - کمیته امنیت ملی پاکستان در جلسه‌ای بدون افشای نام کشوری خاص، دخالت خارجی آن در امور داخلی و رفتار غیردیپلماتیک علیه دولت منتخب پاکستان را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از منابع رسمی پاکستان، سی و هفتمین نشست کمیته امنیت ملی پاکستان متشکل از مقام‌های بلندپایه سیاسی، امنیتی و نظامی به ریاست «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان روز پنجشنبه در اسلام‌آباد برگزار شد.

مشاور امنیت ملی پاکستان اعضای جلسه را در جریان دیدار اخیر سفیر این کشور با یکی از مقام های خارجی در کشور محل ماموریت و سپس ابلاغ یک نامه محرمانه به وزارت خارجه پاکستان قرار داد.

دفتر نخست وزیری پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: اعضای کمیته امنیت ملی با ابراز نگرانی از مواضع کشور مذکور (بدون افشای نام کشور) رویکرد و زبان استفاده شده از سوی آن کشور علیه دولت منتخب پاکستان را غیردیپلماتیک خواندند.

رهبران سیاسی و نظامی پاکستان رفتار غیردیپلماتیک کشور خارجی و مداخله آن در امور داخلی پاکستان را محکوم و هرگونه تلاش در این خصوص را غیرقابل قبول اعلام کردند.

دولت پاکستان قرار شد اعتراض شدید خود را با سفیر کشور مذکور در اسلام‌آباد مطرح و همچنین از طریق سفیر پاکستان در پایتخت آن کشور به مداخله خارجی مطابق با هنجارهای دیپلماتیک پاسخ دهد.

اعضای کمیته امنیت ملی پاکستان توافق کردند تا ضمن محرمانه نگه داشتن محتویات نامه تهدیدآمیز، جزئیات آن را طی جلسه‌ پشت درهای بسته با اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس این کشور مطرح نمایند.

نخست وزیر پاکستان یکشنبه گذشته در پاسخ به تحرکات ضددولتی جناح مخالف، نسبت به دخالت‌های خارجی در ایجاد هرج و مرج و تغییر دولت منتخب در پاکستان هشدار داد و گفت: دولت اسلام‌آباد در برابر اپوزیسیون و یا توطئه‌های خارجی تسلیم نخواهد شد.

عمران خان با افشاگری نسبت به تهدیدها از خارج علیه دولت منتخب در پاکستان، افزود: دولت اسلام‌آباد نامه تهدیدآمیز از خارج دریافت کرده و همزمان از بودجه خارجی برای براندازی دولت استفاده می‌شود.

این د رحالی است که جناح مخالف پاکستان مدعی غیرواقعی بودن ماجرای نامه تهدیدآمیز بوده و نخست وزیر و اعضای دولت این کشور را به تبانی برای گمراه کردن اذهان عمومی و نجات از چالش طرح عدم اعتماد به عمران‌خان از سوی نمایندگان اپوزیسیون در پارلمان متهم کردند.

براساس این گزارش، دومین جلسه بررسی طرح عدم اعتماد علیه نخست وزیر پاکستان امروز با حضور نمایندگان جبهه مشترک اپوزیسیون در مجلس ملی برگزار شد و نایب رئیس مجلس پاکستان ادامه این جلسه را به روز یکشنبه موکول کرد.

نظر شما