شناسهٔ خبر: 53299732 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

مدیر منطقه 5 شهرداری اصفهان خبر داد:

بازدید 29 هزار گردشگر از پارک کوهستانی صفه / رضایت 98 درصدی مسافران از برنامه های فرهنگی

موج نیوز

مدیر منطقه 5 شهرداری اصفهان از بازدید 29 هزار گردشگر از پارک کوهستانی صفه در 4 فروردین امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان،  احمد رضایی با اشاره به بازدید  29 هزار گردشگر از پارک کوهستانی صفه در 4فروردین گفت: براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، میزان رضایت شهروندان و گردشگران از برنامه‌ها و خدمات فرهنگی در مجموعه صفه، 98 درصد بوده است.

 وی افزود: پارک کوهستانی صفه به عنوان یکی از مقاصد گردشگری طبیعی در شهر اصفهان از 26 اسفندماه سال گذشته مورد بازدید شهروندان و گردشگران نوروزی قرار گرفت؛ چنانکه در 26 اسفند تعداد گردشگر ورودی به این مجموعه بالغ بر 5 هزار نفر بود که در روزهای بعد با افزایش چشمگیری روبرو شد و در روز 4 فروردین به 29 هزار نفر رسید.

این مقام مسئول ادامه داد: پس از آن با کاهش تعداد مسافران در شهر اصفهان، آمار بازدید از مجموعه صفه نیژ در روز 9 فروردین به 26 هزار نفر رسید.

کاشت 67 هزار و 500 گل فصل در پارک کوهستانی صفه

رضایی درباره اقدامات صورت گرفته در مجموعه صفه به منظور میزبانی از مسافران نوروزی و شهروندان اظهار کرد: کاشت 67 هزار و 500 گل فصل، نصب سفره هفت سین در ورودی پارک، نصب راهنمای آنلاین گردشگران در ورودی پارک و راهنمایی مسافران به سمت محل های اسکان در منطقه، ازجمله ورزشگاه ولایت در سپاهانشهر، شماری از این اقدامات بوده است.

مدیر منطقه 5 شهرداری اصفهان، استقرار اکیپ امداد و نجات و راهنمایی شهروندان در مسیر کوهنوردی و جمع آوری و انتقال حدود 3 تن زباله در هر شبانه روز را از جمله اقدامات دیگری برشمرد که با فعالیت 95 نفر از عوامل منطقه و 15 نفر از اعضای اکیپ امداد و نجات به انجام رسیده است.

او تاکید کرد: خوشبختانه در ایام نوروز هیچ حادثه ای در مجموعه صفه رخ نداد که این امر، بی‌شک به دلیل حضور اکیپ امداد و نجات و نیروهای سازمان آتش نشانی بوده است.

رضایت 98 درصدی گردشگران از برنامه های فرهنگی

رضایی اجرای برنامه های فرهنگی از سوی کمیته فرهنگی اجتماعی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان را از دیگر اقدامات در این مجموعه دانست و افزود: برگزاری جشنواره فرهنگی 7 هزار پا با محوریت خانواده، برگزاری برنامه نجوم با مشارکت مرکز نجوم ادیب، برپایی نماز جماعت در یادمان شهدا و در مسجد پارک صفه و... از جمله برنامه های فرهنگی بوده که رضایتمندی 98 درصدی گردشگران را به دنبال داشته است.

مدیر منطقه 5 شهرداری اصفهان روز 13 فروردین مصادف با روز طبیعت را یکی از مناسبت های شاخص در پارک کوهستانی صفه دانست و با اشاره به استقبال گردشگران و شهروندان در این روز از مجموعه صفه، تاکید کرد: در این روز برنامه دریافت سبزه‌ از گردشگران و توزیع کیسه‌های زباله در میان آنها را خواهیم داشت. همچنین از گردشگران عزیز می‌خواهیم از روشن کردن آتش در محیط پارک به شدت خودداری کنند و زباله های خود را در کیسه های زباله توزیع شده بریزند تا زیبایی و طراوت محیط حفظ شود.

 

نظر شما