شناسهٔ خبر: 53298355 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ایجاد ٢ نیروگاه خورشیدی در گناباد و بجستان خراسان رضوی

وزیر نیرو از ایجاد نیروگاه ۳۰ مگاواتی در گناباد و ۱۰ مگاواتی در بجستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا علی اکبر محرابیان  در حاشیه سفر به بجستان در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به مصوبات سفر به این شهرستان، افزود: با توجه به مشکلات تامین آب بجستان تصمیم‌های خوبی در خصوص احداث آب شیرین کن در این منطقه اتخاذ  و قرار شده که تا پایان سال‌جاری بخش اعظم آن اجرا و آب پایدار مورد نیاز این خطه تامین شود و در مدار بهره برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به اختصاص اعتبار لازم برای تصفیه خانه فاضلاب شهرک فرهنگیان بجستان گفت: قرار بر این شد که برق مورد نیاز برای سرمایه گذاران در واحدهای تولیدی این شهرستان بدون محدودیت تامین شود.

وزیر نیرو گفت: شهرستانهای گناباد و بجستان با توجه به موقعیت خود از ظرفیت‌های زیادی برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی برخوردار است و وزارت نیرو از سرمایه گذاری در این بخش حمایت می کند.

وی اضافه کرد: نیروگاه خورشیدی ۳۰ مگاواتی در گناباد و ۱۰ مگاواتی در شهرستان بجستان ایجاد می‌شود.

وزیر نیرو افزود: با احداث و تکمیل نیروگاههای خورشیدی علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز، فرصتهای شغلی لازم در منطقه تامین می‌شود. 

وزیر نیرو گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال در سفر استانی هیات دولت به خراسان رضوی برای اجرای طرحهای آبرسانی آب و برق و رفع مشکلات این بخش در شهرستان بجستان اختصاص یافته است. 

نظر شما