شناسهٔ خبر: 53289994 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رشد کشاورزی کشور وابسته به کشاورزی مازندران است/ کسی حق نگاه چپ به تولیدکننده ندارد

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی گفت: رشد بخش کشاورزی کشور وابسته به کشاورزی مازندران است و نمایندگان مطالبه‌گر خواسته‌های تولیدکنندگان هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در جمع تشکل‌های بخش کشاورزی که در سازمان جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد، اظهار کرد: تولید و اشتغال دو اصل مهم و مورد توجه مقام معظم رهبری در تمامی سال‌ها بوده است و امسال هم بحث دانش بنیان به آن اضافه شده است تا افزایش تولید پایدار و بهره‌ور را شاهد باشیم.

وی گفت: تولید وظیفه اصلی جهاد کشاورزی است و شأن و منزلت تولیدکننده بالاتر از همه مسؤولان حتی وزیر، استاندار و رئیس سازمان است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امکانات و ظرفیت‌های لازم برای رسیدن به خودکفایی در محصولات اساسی کشاورزی کشور وجود دارد و تشکل‌ها باید در این مسیر تلاش داشته باشند، افزود: تشکل‌ها نمایندگان تولیدکنندگان هستند و باید از حقوق موکلان خود دفاع کنند.

زارعی مزیت اصلی استان مازندران را کشاورزی دانست و اضافه کرد: رشد بخش کشاورزی کشور وابسته به کشاورزی مازندران است و نمایندگان مطالبه‌گر خواسته‌های تولیدکنندگان هستند و هر مشکلی در حوزه کشاورزی باید توسط مدیران کشاورزی حل شود و تا حل نشدن این موضوع نباید آرام و قرار داشته باشند.

وی کشاورزی استان را اقتصادی ندانست و گفت: کشاورزی در مازندران باید بر محور اقتصادی بودن شکل گیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مشکلاتی که در جلسات مطرح می‌شود باید حل شود و مسؤولان استان باید بخش عمده وقت خود را برای رفع این مشکلات بگذارند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که آیا هلی‌کوپتر گردشگری برای استان واجب‌تر است یا پهپاد کشاورزی؟ گفت: به شدت به دنبال مطالبه‌گری مردم هستیم و از حقوق کشاورزان و تولیدکنندگان دفاع خواهیم کرد.

زارعی ادامه داد: مجریان استان هیچ تلاشی برای رفع مشکل انباشت پرتقال در سورتینگ‌ها نکردند و همچنین هیچ حرفی از استاندار و متولیان در خصوص سد فینسک نشنیدیم.

وی با بیان اینکه جنگل و دریا باید اقتصادی شود و مردم از این مواهب استفاده کنند، ادامه داد: حق بخش کشاورزی باید از دولت گرفته شود و باید یارانه‌ای برای حمایت از تولید اختصاص داده شود.

 عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بخش مکانیزاسیون در کشاورزی مازندران باید بیشتر از گذشته رشد کند تا شاهد افزایش بهره‌وری باشیم و شکاف تولید از بین رود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ کس حق ندارد نگاه چپ به تولیدکننده داشته باشد و همه دستگاه‌های اجرایی استان باید به سمت تحول کشاورزی حرکت کنند، گفت: برگزاری جلسات باید خروجی کاربردی داشته باشد و تحولی در کشاورزی مازندران بوجود آید.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/ح

نظر شما