شناسهٔ خبر: 53288795 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در دیدار با وزیرخارجه روسیه مطرح شد؛

امیرعبداللهیان: مخالف اعمال تحریم‌ها و اقدامات یک‌جانبه علیه روسیه هستیم

وزیرخارجه کشورمان گفت: روابط ایران و روسیه در مسیر خوب و درست خودش قرار دارد و مخالف اعمال تحریم‌ها و اقدامات یکجانبه علیه روسیه هستیم.

صاحب‌خبر -

آقای امیر عبداللهیان به سرگئی لاوروف گفت: خوشحالیم که روابط ایران و روسیه در مسیر درستی قرارگرفته و مایلم بار دیگر تأکید کنم که مخالف تحریم‌ها و اقدامات یکجانبه علیه روسیه هستیم.

گفتنی است از ۲۴ فوریه تاکنون درگیری بین روسیه و غرب بر سر اوکراین، با تحریم های غرب علیه روسیه همراه بود. این تحریم ها که با وضع محدودیت های مالی و مسافرتی علیه برخی اتباع روسی آغاز شد، طی چند ماه به محدودیت های سرمایه گذاری و هرگونه همکاری در حوزه انرژی و نیز بانکی روسیه افزایش یافت.

به دنبال اعمال این تحریم های چندجانبه علیه روسیه والی آدیمو، معاون وزارت خزانه داری آمریکا دیروز در اندیشکده چتم هاوس لندن اعلام کرد که واشنگتن و متحدانش تحریم های بیشتری را علیه اقتصاد روسیه و به خصوص زنجیره های تامین و تدارک جنگ اوکراین طراحی کرده اند.

اما در دیدار امیرعبداللهیان و لاوروف در حاشیه نشست همسایگان افغانستان در شهر «تونشی» وزیرخارجه روسیه هم گفت: مسکو به افزایش همکاری‌های همه جانبه در همه زمینه‌ها با همسایگان، به ویژه ایران، مخصوصا در موضوعاتی پیرامون دریای خزر علاقه‌مند است.

به گفته لاوروف «در تماس‌ها و تعاملات تهران و مسکو اهمیت بسیار ویژه‌ای حاصل شده و روابط دوجانبه دو کشور تاثیر خودش را بر نظم جدید روابط بین‌الملل خواهد گذاشت.

نظر شما