شناسهٔ خبر: 53282236 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آغاز بهره برداری از کارخانه تولید خوراک دام، طیور و آبزیان شهرستان میاندوآب

کارخانه تولید خوراک دام، طیور و آبزیان میاندوآب، با حضور استاندار آذربایجان غربی با سرمایه گذاری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

کارخانه تولید خوراک دام، طیور و آبزیان شرکت فردوس دانه آرتای شهرستان میاندوآب، با حضور استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مسئولین استان و شهرستان، با سرمایه گذاری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در روستای اوچ تپه به بهره برداری رسید و ساخت سیلوی ذخیره سازی نهاده‌های دامی این کارخانه نیز با ظرفیت بالای ۱۰۰ هزار تن  آغاز شد.

شهرستان میاندوآب با دارا بودن ۵۸۰ هزار رأس دام سبک و ۸۳ هزار دام سنگین، از قطب‌های مهم دامپروری استان به شمار می رود و تولید و تامین نهاده‌های دامی از ضروریات و اولویت‌های جهاد کشاورزی در این شهرستان می‌باشد.

کارخانه تولید خوراک دام، طیور و آبزیان میاندوآب با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن در سال، از کارخانه‌های راکد شهرستان بود که در سال ۱۳۸۹ در زمینی به مساحت ۳ هکتار احداث شده و با احیا و بهره برداری از این واحد تولیدی، علاوه بر امکان تولید و تامین نهاده‌های دامی شهرستان، برای ۳۰ نفر به صورت مستقیم و ۸۵ نفر به طور غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم می‌شود.

احیای واحد‌های راکد را با جدیت پیگیری می‌کنم/ ۹۸ واحد راکد و نیمه فعال استان به چرخه تولید بازگشتند

استاندار آذربایجان غربی در مراسم افتتاح  کارخانه تولید خوراک دام، طیور و آبزیان میاندوآب گفت: احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال در استان را امسال نیز همانند سال گذشته با جدیت پیگیری می‌کنم.

محمدصادق معتمدیان در زمینه برنامه های دولت سیزدهم برای احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال در کشور گفت: در سال گذشته با برنامه ریزى، رفع موانع و مشکلات و حمایت از واحد‌های راکد، ۹۸ واحد راکد و نیمه فعال استان به چرخه تولید بازگشتند.

وی می گوید: احیای واحد‌های راکد می‌تواند در ایجاد فرصت‌های اشتغال، افزایش تولید و درآمد مردم موثر باشد و ما در سال جاری روند کمک به احیای واحد‌های راکد در استان را شتاب می‌دهیم.

معتمدیان همچنین از برنامه ریزی برای ارتباط برخط جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال‌جاری خبر داد و گفت: برای افزایش ارتباط با مدیران واحد‌های تولیدی و صنعتی، در شهرستان‌های استان ارتباط بر خط برنامه ریزی می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی می گوید:  تحقق شعار "تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین" مقام معظم رهبری در راس برنامه‌های استان قرار دارد.

 

نظر شما