شناسهٔ خبر: 53277292 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزرای خارجه مغرب و آمریکا در خصوص تقویت همکاری‌ها گفت و گو کردند

تهران - ایرنا - وزیران خارجه مغرب و آمریکا روز سه شنبه در خصوص تقویت همکاری‌های دو جانبه دیدار و گفت و گو کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اسکای نیوز عربی به نقل از وزیر خارجه مغرب گزارش کرد: با همتای آمریکایی خود درباره راه‌های تقویت همکاری بین دو کشور گفت و گو کردم.

«ناصر بوریطه» روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در مغرب گفت: مشارکت مغرب و آمریکا قوی و بر اساس منافع و چشم انداز مشترک است.

او خاطرنشان کرد که با بلینکن در مورد چالش‌های منطقه‌ای گفت و گو کرده است.

بوریطه گفت: در دیدار با بلینکن، در خصوص مشارکت در حوزه آفریقا گفت و گو شده است.

وزیر خارجه آمریکا هم گفت: ما تعهد خود را برای تقویت همکاری با مغرب تایید می‌کنیم.

آنتونی بلینکن افزود: در جریان اجلاس نقب در خصوص موضوع‌هایی گفت و شد که تاثیر مثبتی بر مردم منطقه دارد.

آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا که در بحبوحه بحران اوکراین و افزایش جهانی بهای انرژی به مغرب سفر کرده، در این سفر با ولیعهد امارات نیز دیدار خواهد کرد.

هدف از سفر بلینکن تقویت روابط با متحدان عرب است که در پی آنچه که کاهش تعهد آمریکا به امنیت متحدانش در منطقه خوانده شده، صورت می گیرد.

سفر وزیر امور خارجه آمریکا به خاورمیانه در حالی صورت می گیرد که وی هیچ توقفی در کشورهای حوزه خلیج فارس نداشته است؛ کشورهایی که از دیرباز متحد واشنگتن در خاورمیانه بشمار می روند.

با این حال، انتظار می رود بلینکن روز سه شنبه با ولیعهد ابوظبی دیدار کند تا بر اهمیت ارتباط واشنگتن با امارات و عربستان سعودی تاکید کند.

گفته می شود در این سفر موضوعاتی همچون یمن، ایران، بازارهای جهانی انرژی و ایجاد روابط حسنه امارات متحده عربی با «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه مورد بحث قرار می گیرد.

واشنگتن از متحدان عرب خود خواسته است که همگام با ایالات متحده در سازمان ملل، در پیوستن به تحریم های غرب و حتی ارسال کمک های امنیتی به اوکراین، موضع محکم تری علیه روسیه اتخاذ کنند.

نظر شما