شناسهٔ خبر: 53276864 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تیم فوتبال ایران از مشهد عازم جام جهانی شد

مشهد- ایرنا- تیم فوتبال ایران در چهار چوب دور نهایی انتخابی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ امروز، سه شنبه در ورزشگاه امام رضا(ع) توانست با ۲ گل در مقابل تیم لبنان به پیروزی دست پیدا کند و عازم دیدارهای جهانی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا، دیداری در این سطح برای اولین بار است که در خراسان رضوی و در شهر مشهد برگزار می‌شود که نشان از ظرفیت بالای استانهای کشور برای میزبانی از دیدار های ورزشی در  سطح بین المللی و ملی است.

بر اساس اعلام مسوولان برگزاری، حدود ۱۲ هزار بلیت فروخته شد و هزاران هوادار نیز بدون خرید بلیت وارد ورزشگاه شدند.

در دقایق پایانی نیمه نخست دهها نفر از هواداران تیم لبنان با در دست داشتن پرچم این کشور با هدایت نیروی انتظامی وارد جایگاه هواداران تیم میهمان شدند.

نیمه نخست بازی دوتیم ایران و لبنان در دور نهایی انتخابی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ در حالی پایان یافت که شاگردان اسکوچیچ توانستند در یک بازی تهاجمی و با گل سردار آزمون در دقیقه ۳۵ با نتیجه یک بر صفر به رختکن بروند.

در نیمه دوم در دقیقه ۵۶ علیرضا جهانبخش یک ضربه کاشته از دست داد که آه تماشگران را در پی داشت.

از دقیقه ۷۰ بازی شاهد خروج قلی زاده از زمین و ورود ترابیبه زمین بودیم و این در حالی است که در دقیقه ۷۲ بازی، جهانبخش ایران را به گل دوم رساند و هواداران  از تحقق پیروزی  نفس راحتی کشیدند.

در دقیقه ۸۱ بعد از خطای جهانبخش روی جابر صبرا، درگیری کوچکی بین دوبازکن شکل گرفت اما با مداخله داور و دیگر بازیکنان از هم جدا شدند.

دقیقه ۸۴ اسکوچیچ علیرضا جهانبخش را، از زمین خارج کرد و حسین‌زاده جایگزین وی شد تا نشان کاپیتانی به سردار آزمون برسد. تماشاگران نیز با تشویق جهانبخش را تا بیرون از زمین همراهی کردند.

دقیقه ۸۸ نیز آخرین تعویض سرمربی تیم ایران شکل گرفت و  دانیال اسماعیلی فر وارد زمین شد.

 داور این دیدار برای این بازی چهار دقیقه وقت اضافه اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، بیرانوند، محرمی، عزت اللهی، جهانبخش، نوراللهی، صیادمنش، کنعانی‌زادگان، قلی زاده، مجید حسینی، آزمون و نورافکن در این دیدار برای ایران به میدان رفته اند.

قضاوت این دیدار را "فو مینگ" از کشور چین به همراه سه کمک خود بر عهده دارد.

تیم ملی فوتبال ایران روز جمعه و تیم ملی لبنان و داوران و ناظران ای اف سی روز شنبه وارد مشهد شدند و دیروز نشست خبری و جلسه تمرینی خود را در ورزشگاه امام رضا(ع) برگزار کردند.

در جدول گروه A رقابتهای مقدماتی جام جهانی فوتبال، صعود تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قطعی شده و تیم ملی امارات در رده سوم و یکی از مدعیان حضور در دیدار پلی‌آف است.

نظر شما