شناسهٔ خبر: 53269230 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

پاسخ فلسطینیان به خیانت «نقب» با عملیات الخضیره

یکشنبه شب و در شرایطی که مقامات مصر، امارات و بحرین خود را برای نشست با وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و امریکا آماده می‌کردند، ۲ جوان فلسطینی در عملیات شهادت طلبانه در منطقه الخضیره، ۲ صهیونیست را به شهادت رساندند.

صاحب‌خبر -
سرویس بین الملل جوان آنلاین: یکشنبه شب و در شرایطی که مقامات مصر، امارات و بحرین خود را برای نشست با وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و امریکا آماده می‌کردند، ۲ جوان فلسطینی در عملیات شهادت طلبانه در منطقه الخضیره، ۲ صهیونیست را به شهادت رساندند. حزب الله لبنان و انصارالله یمن این اقدام را پاسخی به تعاملات خائنانه برخی کشور‌های عربی در راستای عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها دانسته‌اند.

شبکه خبری الجزیره، یکشنبه شب با اعلام خبر تیراندازی و زیرگیری دو جوان فلسطینی در منطقه الخضیره در جنوب حیفا، هدف قرار گرفتن دو نظامی صهیونیست را تائید کرد. در گزارشی که شبکه المیادین منتشر کرد، به زخمی شدن دست کم ۶ نفر در پی اصابت گلوله اشاره شد. العربیه نیز علاوه بر گزارش کشته شدن شماری، خبر شهات ۲ جوان فلسطینی را تائید کرد. منابع پزشکی صهیونیست‌ها نیز اعلام کرد که در عملیات استشهادی جنوب حیفا، چهار نفر کشته شدند. همچنین، پلیس این رژیم در بیانیه‌ای تصریح کرد که در این عملیات دو پلیس اسرائیلی و دو عامل این عملیات کشته شدند.

پیام بازدارندگی و محکومیت سازشکاری
این عملیات در شرایطی صورت گرفت که تحرکات رژیم صهیونیستی در راستای عادی سازی و شهرک سازی شدت گرفته است. در یکی از تازه‌ترین اقدامات، وزرای خارجه چهار کشور عربی مصر، امارات، بحرین و مغرب برای شرکت در اجلاسی با حضور یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و آنتونی بلینکن همتای امریکایی‌اش در منطقه اشغالی النقب واقع در جنوب فلسطین اشغالی وارد اراضی اشغالی شدند. گروه‌های فلسطینی با محکوم کردن برگزار نشست سازشکارانه در النقب تأکید کردند که این دیدار تنها به نفع رژیم اشغالگر است بلکه با رفتار وزرای خارجه عرب و منافع امت عربی در مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، در تضاد است. در پیامی که کمیته‌های مقاومت فلسطین به این مناسبت منتشر کرده‌اند، آمده است: «عملیات الخضیره سیلی جدیدی به نظام امنیتی و اطلاعاتی دشمن صهیونیستی است.» داوود شهاب مسئول اطلاع رسانی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفتگو با المیادین تاکید کرد: «از سرگیری عملیات استشهادی در عمق سرزمین‌های اشغالی برای ایجاد بازدارندگی در برابر تجاوز و تروریسم دشمن ضروری است. عملیات الخضیره پاسخی از جانب ملت فلسطین و آزادگان امت به نشست شری است که وزیران خارجه کشور‌های عربی در آن شرکت دارند.» این مقام جهاد اسلامی تصریح کرد: «این عملیات پیام بازدارندگی قوی به شهرک نشینان و نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیست است که فساد و خرابی به بار می‌آورند و صد‌ها نفر را بی گناه به قتل می‌رسانند.»
جنبش حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای ضمن تبریک عملیات اخیر در الخضیره اعلام کرد که این عملیات بر ثبات ملت فلسطین در مقابله با رژیم اشغالگر تأکید می‌کند. حزب‌الله افزود: «عملیات مذکور مهم‌ترین و گویاترین پاسخ به دیدار‌های خائنانه برخی کشور‌های عربی با سران رژیم صهیونیستی است، کشور‌هایی که به عادی‌سازی روابط روی آورده‌اند. این دیدار‌ها بی فایده است، زیرا تصمیم واقعی، همان تصمیم ملت فلسطین است.» حزب‌الله خاطرنشان کرد که ملت فلسطین روزانه تأکید می‌کند که صلح و عادی‌سازی روابط با این دشمن جنایتکار وجود ندارد و به مبارزه تا آزادسازی کامل و پیروزی ادامه می‌دهد. محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله نیز گفت: «این عملیات پاسخی طبیعی به مسیر خائنانه عادی سازی روابط و بیدار بودن ملت فلسطین و خلاقیت آن در استفاده از ابزار‌های مختلف برای مقابله با رژیم اشغالگر صهیونیستی است.»
از طرفی دیگر در جریان نشست هفتگی کابینه این رژیم، طرح احداث چهار شهرک جدید در منطقه اشغالی النقب به تصویب رسید و انتظار می‌رود که طرح احداث پنج شهرک دیگر هم تصویب شود. ایلیت شاکید وزیر امور داخلی تل آویو مدعی شد شهرک‌های جدید به تقویت شهرک سازی در منطقه النقب کمک خواهد کرد. وی گفت: «این گام مهمی است که بیانگر سیاست برنامه ریزی و اجتماعی متنوع از طریق گسترش شهرک سازی است و احداث ۱۰ شهرک در النقب یک طرح بزرگ اسرائیل است.» زئیف الکین وزیر ساخت و ساز کابینه اسرائیل نیز گفت که انگیزه احداث شهرک‌های جدید در منطقه النقب رویای شهرک سازی اسرائیل است و ضمن حمایت از انتقال ساکنان از مرکز به جنوب، اقتصاد النقب و امنیت آن را تقویت خواهد کرد.

تلاش برای ایران هراسی و ایجاد ناتو عربی-صهیونیستی
عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه رای الیوم جدید خود نوشت، طی پنج روز گذشته سه اجلاس سران در منطقه شرم‌الشیخ، العقبه و النقب برگزار شد که رژیم صهیونیستی به طور مستقیم و غیرمستقیم برجسته‌ترین بازیگر این اجلاس بود. هدف اسرائیل در این نشست‌ها تاجگذاری خود به عنوان رهبر منطقه و تاسیس یک ناتو عربی- صهیونیستی بر اساس قرارداد‌های عادی سازی قدیمی و جدید میان این رژیم و کشور‌های عربی است.

در ادامه این یادداشت آمده است که آنچه کشور‌های عربی مشارکت کننده در این اجلاس به عنوان بهانه حضورشان در آن مطرح می‌کنند احتمال رسیدن مذاکرات وین به یک توافق هسته‌ای جدید با ایران است که یکی از بارزترین بند‌های آن لغو همه تحریم‌ها و اعتراف به نقش منطقه‌ای ایران و آزاد شدن میلیارد‌ها دلار پول بلوکه شده این کشور در کنار غرامت‌هایی است که باید به ایران پرداخت شود.

عطوان نوشت: «اینکه لاپید، چهار وزیر خارجه عرب را به منطقه النقب کشاند ما را بسیار خشمگین می‌کند. به ویژه این که وزیر امور خارجه مصر تاج گل بر سر قبر بن‌گوریون می‌گذارد، در حالی که همین بن گوریون بسیاری از مردم مصر را قتل عام کرده بود. ائتلاف ناتو با همه قدرت خود هیچگونه پیروزی در افغانستان و عراق و سوریه و هیچ کجای دیگر به دست نیاورد و بنابراین ائتلاف جدید عربی-صهیونیستی نیز هیچگونه حمایتی از رژیم اشغالگر اسرائیل و رژیم‌های سازشکار عربی به عمل نخواهد آورد.»

نظر شما