شناسهٔ خبر: 53265503 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

سرپرست فرمانداری آق قلا:

شهر انبارالوم نماد وحدت و همدلی در کشور است

سرپرست فرمانداری شهرستان آق قلا، گفت: وحدت و همدلی موجود در بین مردم شهر «انبارالوم» در کشور بی نظیر است.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «سلیمان هاشمی» در نخستین جشنواره انتخاب برترین شتر نژاد اصیل ترکمن که در شهر «انبارالوم» در شمال استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: زندگی مسالمت آمیز برادران اهل سنت با اهل تشیع در این منطقه برای نقاط دیگر کشور نمونه و الگو است.

به گفته وی؛ با وجود اقوام و مذاهب مختلف در این منطقه، همگرایی و اخوت خاصی در بین مردم منطقه ایجاد شده است.

سرپرست فرمانداری آق قلا با تأکید بر تحقق شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» نامگذاری شده است، تصریح کرد: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب این جشنواره برگزار شده تا با حمایت از افرادی که به شترداری می پردازند این رشته رونق پیدا کند.

وی، افزود: این جشنواره برای نخستین بار در سطح کشور برگزار شد تا این منطقه را به عنوان پایتخت شتر ایران معرفی کنیم.

به گفته وی؛ این منطقه با برخورداری از 2 هزار و 500 نفر شتر ظرفیت بالایی برای رونق صنعت شترداری و تولید فرآورده های آن دارد.

هاشمی با یادآوری اینکه نام شتر در قرآن کریم 14 بار تکرار شده است، گفت: واحد شمارش شتر با انسان یکی است و این نشان از اهمیت این حیوان نجیب برای بشریت است.

ضرورت تفکر در خلقت شتر
امام جمعه شهر انبارالوم نیز در این مراسم با اشاره به آیات 17 لغایت 20 سوره مبارکه «غاشیه»، اظهار کرد: خداوند در این آیات مبارک، انسان را به تفکر در خلقت عجیب و خاص شتر دعوت کرده است.
  
«حجت الاسلام جلیل دماوندی»، افزود: شتر نیرومندترین و در اصل مقاوم ترین حیوان اهلی است که چند شبانه روز هم می تواند بدون خوردن آب و غذا زنده بماند.

به گفته وی؛ گوشت، شیر، دوغ، پوست، کرک، پشم و روغن کوهان از فرآورده های بی نظیر دارویی این حیوان است.

امام جمعه شهر انبارالوم با بیان اینکه با روحیه جهادی می توان شعار امسال رهبر معظم انقلاب را به تحقق رساند، گفت: مردم منطقه علاقمند به پرورش و نگهداری شتر هستند پس ضرورت اقتضاء می کند که با ایجاد مجتمع پرورش شتر این حرفه را از حالت سنتی به صنعتی سوق داد تا علاوه بر تولید با کیفیت و بسته بندی قابل رقابت در بازار باعث اشتغال آفرینی بیشتر مردم منطقه شود.

گفتنی است؛ در پایان این جشنواره که با شرکت 60 نفر شتر برگزار شد با رای داوران، شترهای آقایان «میثم حمیدی»، «جواد بواس» و «بنیامین حمیدی» به عنوان شترهای برتر نخستین جشنواره انتخاب برترین شتر نژاد اصیل ترکمن انتخاب شدند و جوایز نفیسی دریافت کردند.

انتهای پیام/

نظر شما