شناسهٔ خبر: 53247259 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

واکنش ایران به انتقاد آمریکا از حضور سپاه در نمایشگاه نظامی دوحه

خطیب‌زاده: ایران با دعوت رسمی در نمایشگاه نظامی دوحه حضور پیداکرده است

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به حضور ایران در نمایشگاه دفاعی دوحه گفت: حضور در چارچوب شرکت در یک نمایشگاه بین‌المللی و به صورت رسمی صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

سعید خطیب زاده در باره بیانیه اخیر وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص حضور ایران در نمایشگاه نظامی دوحه در قطر گفت: صدور چنین بیانیه‌هایی تنها بر بی اعتباری بیشتر مقامات واشنگتن می‌افزاید.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه، «جمهوری اسلامی ایران مانند هر کشوری بر اساس تصمیم ملی خود این حق را دارد که به ارتقاء توانمندی‌های دفاعی خود پرداخته و یا این تولیدات را در معرض نمایش همگان به ویژه کشور‌های دوست و همسایه خود قرار دهد.»

هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی دفاع دریایی دوحه قطر درحالی برگزار شد که میزبان صنایع نظامی از کشور‌های مختلف از جمله ایران و امریکا بود.

ایران هم مانند سایر کشور‌های حاضر در این نمایشگاه نظامی برخی از تجهیزات خود را به نمایش گذاشت که با انتقاد آمریکا و اسرائیل روبرو شد.

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در مورد حضور ایران در نمایشگاه دفاعی دوحه در یک موضع گیری مطبوعاتی اعلام کرده بود: «ما عمیقاً از حضور مقامات نظامی ایران و افسران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در نمایشگاه دفاعی دوحه قطر، نگران و ناخرسند هستیم».

او در ادامه ایران را «بزرگ‌ترین تهدید و عامل بی‌ثباتی دریایی در منطقه خلیج فارس» خواند.

با این وجود خطیب‌زاده در جواب این انتقادات گفت: در واقع آنچه موجب نگرانی است حضور بی حد و حصر نظامی آمریکا در خلیج فارس است که این منطقه را کاملا نا امن ساخته است.

نظر شما