شناسهٔ خبر: 53243453 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هوندا سیویک ۲۰۲۲ در مقابل مزدا ۳ مدل ۲۰۲۲ + عکس

مزدا ۳ قیمت مشابه هوندا سیویک دارد اما در کنار امکانات پیچیده، سبکی ساده را ارائه می کند.

صاحب‌خبر -

هوندا سیویک 2022: خودروی کامپکت هوندا، سیویک، برای مدل سال ۲۰۲۲ ظاهری بزرگ‌تر، ویژگی‌های جدید و طراحی کابین باکیفیت‌تر را به نمایش می‌گذارد.  مجموعه‌ای از موتور‌های چهار سیلندر از جمله یک موتور توربوشارژ ۱.۵ لیتری در این خودرو ارائه می‌شود.

دیفرانسیل جلو همچنان استاندارد خواهد بود و هوندا می گوید که ارائه سیستم چهار چرخ محرک بخشی از برنامه تولیدی آن خواهد بود؛  ویژگی‌های به‌روزشده فناوری مانند صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی بزرگ‌تر، اتصال بی‌سیم تلفن هوشمند، و ویژگی‌های بهبود یافته کمک راننده، همگی به سیویک کمک می‌کنند تا با هیوندای الانترا، مزدا ۳ و تویوتا کرولا رقابت کند.

اگرچه هوندا بسیاری از امکانات را برای سیویک بازطراحی کرده است، اما هوندا تصمیم گرفته است تا گزینه‌های پیشرانه را از خودروی نسل قبل نیز کنار بگذارد. مدل‌های پایه به صورت استاندارد با یک موتور چهار سیلندر ۲ لیتری ۱۵۸ اسب بخاری عرضه می‌شوند، در حالی که موتور ارتقا یافته همچنان یک موتور توربوشارژ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر است که اکنون ۱۸۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

هوندا سیویک 2022 در مقابل مزدا 3 2022 + فیلم
 
 

سیویک جدید تنها با خودروی دیفرانسیل جلو ارائه می‌شود، گیربکس دستی دیگر ارائه نمی شود و یک گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته (CVT) ارائه می شود. یک گیربکس دستی شش سرعته هنوز در مدل هاچ بک موجود است.

هوندا سیویک 2022 در مقابل مزدا 3 2022 + فیلم
 
 

در مسیر آزمایشی، سدان توربوشارژ برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به ۷.۵ ثانیه نیاز دارد که کمی کندتر از آخرین نسل سیویک است. هاچ بک Sport Touring با گیربکس دستی در ۷.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت کمی بهتر عمل می کند.

هوندا سیویک 2022 در مقابل مزدا 3 2022 + فیلم
 
 

سیویک ۲۰۲۲ به صورت استاندارد با صفحه نمایش ۷.۰ اینچی لمسی اطلاعات سرگرمی عرضه می‌شود، اما یک صفحه نمایش لمسی ۹.۰ اینچی بزرگتر و یک صفحه نمایش دیجیتال ۱۰.۲ اینچی اختیاری نیز در دسترس است. اپل کارپلی و اتواندروید هر دو صفحه استاندارد هستند و همچنین در صورت جفت شدن با صفحه نمایش بزرگتر، اتصال بی سیم را ارائه می‌دهند. 

مزدا 3 2022:  این خودرو هم به‌عنوان سدان و هم به‌عنوان هاچ‌بک ارائه می‌شود و می‌تواند به سیستم چهار چرخ متحرک اختیاری، موتور توربوی قوی و امکانات سطح بالایی که در آئودی‌، بی‌ام‌و و بنز‌ به کار رفته است، مجهز شود. اگرچه مزدا قیمت مشابه  هوندا سیویک، تویوتا کرولا و فولکس واگن جتا دارد، اما مزدا در کنار امکانات پیچیده، سبکی ساده را ارائه می کند که آن خودرو‌ها نمی‌توانند با آن رقابت کنند.

هوندا سیویک 2022 در مقابل مزدا 3 2022 + فیلم
 
 

مزدا سه موتور چهار سیلندر مختلف را ارائه می‌دهد که با موتور ۲.۰ لیتری در سدان پایه شروع می‌شود. ۱۵۵ اسب بخار قدرت دارد و فقط با دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود. در پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر ۱۸۶ اسب بخار قدرت تولید می شود که در کنار سیستم چهارچرخ متحرک اختیاری ارائه می شود.

هوندا سیویک 2022 در مقابل مزدا 3 2022 + فیلم
 
 

 خریداران می‌توانند یک گیربکس دستی ۶ سرعته را تهیه کنند، اما تنها در صورتی که از دیفرانسیل جلو استفاده کنند. انتخاب سیستم چهار چرخ متحرک نیازمند یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک است.

هر دو خودروی هاچ بک و سدان در جاده‌های پر پیچ و خم، سواری باکیفیتی را ارائه می‌دهند.  نمایشگر هدآپ، گرمکن صندلی‌های جلو و روکش‌های چرمی همگی برای بالاترین تریم‌ها در نظر گرفته شده‌اند. با این حال، سدان ۳ و هاچ بک دارای صندلی‌های پشتیبانی و اسکان مسافران راحت هستند.

هوندا سیویک 2022 در مقابل مزدا 3 2022 + فیلم
 
 

یک صفحه نمایش ۸.۸ اینچی اطلاعات و سرگرمی در داخل کابین به صورت استاندارد به کار رفته است و حتی بزرگتر از آن چیزی که هست به نظر می‌رسد. استفاده از این سیستم آسان است و تنها توسط یک دستگیره چرخشی نصب شده روی کنسول کنترل می‌شود.

کسانی که خواهان قابلیت Apple CarPlay و Android Auto هستند باید تریم بالاتر را انتخاب کنند و سیستم صوتی Bose با ۱۲ بلندگو و رادیو ماهواره‌ای SiriusXM هزینه بیشتری دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

نظر شما