شناسهٔ خبر: 53238924 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آمریکا بدنبال تحریم بیشتر کره‌شمالی در شورای امنیت

تهران- ایرنا- رییس نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد که این کشور قطعنامه جدیدی را در شورای امنیت به رای خواهد گذاشت که براساس آن تحریم‌های قبلی علیه کره شمالی به روزرسانی و تقویت خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، لیندا توماس گرینفیلد همزمان خواستار اجرای کامل قطعنامه‌های سابق شورای امنیت و تحریم‌های موجود علیه کره‌شمالی شد و افزود: با اجرای این تحریم‌ها، از اقدامات تحریک‌آمیز بیشتر پیونگ‌یانگ جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به آزمایش اخیر موشکی کره‌شمالی گفت: از آنجایی که جمهوری خلق دموکراتیک کره به طور فزاینده‌ای دست به اقدامات تحریک‌آمیز می‌زند، آمریکا قطعنامه جدیدی را ذیل بند هفتم منشور سازمان ملل متحد به شورای امنیت ارائه خواهد کرد که براساس آن رژیم تحریم‌ها علیه این کشور به روزرسانی شده و تقویت خواهند شد.

کره‌شمالی پنجشنبه هفته گذشته یک فروند موشک بالستیک قاره پیما را بعد از آنکه یازده آزمایش موشکی دیگر را انجام داده بود، با موفقیت آزمایش کرد. یکی از موشک‌های آزمایش شده جدید در کره شمالی، موشکی مافوق صوت و یکی دیگر هم موشک میان برد بالستیک بود.

سفیر آمریکا در سازمان ملل اظهار داشت: شورای امنیت باید با صراحت و با یک صدا اقدامات غیرقانونی کره شمالی را محکوم کرده و این کشور را تشویق به بازگشت به میز مذاکرات کند.

این دیپلمات آمریکایی همزمان تاکید کرد: واشینگتن همچنان متعهد به دستیابی به راه حلی دیپلماتیک است. ما امیدوار هستیم که کره شمالی پیشنهاد چندین مرتبه‌ای ما برای گفت‌وگو را بپذیرد. اما با این حال نمی‌توانیم برابر نقض مکرر قطعنامه‌های شورای امنیت ساکت و بی تفاوت بمانیم.

نظر شما