شناسهٔ خبر: 53234564 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مجموعه تاریخی دارابگرد در آستانه ثبت جهانی قرار گرفت

معاون وزارت میراث فرهنگی گفت: مراحل اداری ثبت جهانی دارابگرد در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در حال انجام است و با پیگیری مسؤولان شهرستان امید است برای سال آینده این میراث گرانبهای تاریخی در میراث جهانی به ثبت برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور در جشن بزرگ ۵ فرودین مردم داراب گفت: روز پنجم فرودین امسال به عنوان یک روز و مناسبت ویژه در تقویم رویداد‌های ملی کشور ثبت و در سال ۱۴۰۲ در این روز با حضور گردشگران خارجی این ظرفیت را به دنیا نشان خواهیم داد.

سعید اوحدی در خصوص ثبت جهانی دارابگرد هم گفت: کار‌های مقدماتی و مراحل اداری ثبت این بنای جهانی در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در حال انجام است و با پیگیری مسئولان شهرستان امید است برای سال آینده این میراث گرانبهای تاریخی در میراث جهانی به ثبت برسد.

وی در این سفر از تفرجگاه و مجموعه آبشار‌های بی نظیر رغز در قسمت پایینی این دره بازدید کرد و گفت: «تنگ رغز» عروس تنگه‌های ایران، لقب یکی از اعجاب‌انگیزترین دره‌ها در شهرستان داراب است که پتانسیل بسیار خوبی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی دارد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه بازدید‌های خود از تفرجگاه چشمه گلابی؛ مسجد جامع؛ انبار غله؛ خانه سوخکیان؛ دارابگرد؛ مسجد سنگی یا آتشکده آذرخش؛ تفرجگاه خرتنگ؛ روستای هدف گردشگری نوایگان و سرو‌های کهنسال رستاق بازدید کرد.

انتهای پیام/س

نظر شما