شناسهٔ خبر: 53230675 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انگلیس اقدامات ارتش یمن برای شکست محاصره این کشور را محکوم کرد

لندن – ایرنا – نخست وزیر انگلیس بدون اشاره به جنایات گسترده هفت سال گذشته متجاوزان در یمن اقدامات نیروهای مسلح این کشور را برای شکست محاصره محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، بوریس جانسون جمعه شب با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: حمله اخیر حوثی‌ها به مراکز مهم در عربستان سعودی از جمله در جده را کاملا محکوم می‌کنم.

در حالی که نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله سازمان جهانی بهداشت و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند، نخست وزیر انگلیس عنوان کرد که اقدامات تلافی‌جویانه ارتش یمن در عربستان، «جان غیرنظامیان را به خطر انداخته و باید متوقف شود.»

این درحالیست که دولت انگلیس به دلیل حمایت تسلیحاتی از عربستان سعودی در جنگ یمن تحت فشار زیادی از سوی افکار عمومی قرار دارد. مقامات انگلیس ادعا می‌کنند که معاملات تسلیحاتی با عربستان، روزنه‌ای برای نفوذ در سیاست‌های جنگی ریاض علیه یمن بشمار می‌رود.

انگلیس از زمان آغاز جنگ یمن که علاوه بر آمار بالای تلفات، ده‌ها هزار زخمی و ویرانی در این کشور مسلمان به‌جای گذاشته، مجوز فروش حدود پنج میلیارد پوند سلاح به عربستان سعودی را صادر کرده و در آموزش نیروهای سعودی نقش جدی داشته است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا و انگلیس، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز از انجام عملیات گسترده در عمق خاک عربستان از جمله در شرکت آرامکو و چندین مرکز مهم در ریاض خبر داد.

به گزارش المسیره، وی گفت در جریان عملیات روز جمعه ، شرکت آرامکو در جده و چندین مرکز مهم در ریاض هدف حملات موشک‌های کروز قرار گرفت. سخنگوی نیروهای مسلح یمن اضافه کرد، در حملات نیروهای یمنی پالایشگاه‌های «رأس تنوره» و «رابغ» هدف چند پهپاد قرار گرفت. جیزان و نجران نیز هدف شمار زیادی پهپاد قرار گرفتند.

سریع همچنین گفت: نیروهای یمنی در گسترش عملیات‌های خود تا توقف حملات و رفع محاصره تردید نخواهد کرد.

نظر شما