شناسهٔ خبر: 53226716 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کشاورزی مازندران به سمت دانش‌بنیان حرکت کند/ تاکید بر مبارزه جدی با زمین‌خواری

نماینده ولی فقیه در مازندران در ارتباط با تعیین شعار سال توسط مقام معظم رهبری،گفت: کشاورزی در استان مازندران به سمت دانش‌بنیان حرکت کند، استفاده مناسب از آب و خاک در پیام مقام معظم رهبری به صورت جدی مورد تاکید قرار گرفته

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در نخستین خطبه قرن جدید در مرکز استان مازندران با اعلام اینکه آغاز سال نو درس توحیدشناسی و معادشناسی را به همراه دارد، اظهار کرد: تغییر فصل‌ها نشانه مبدا و معاد است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران در ارتباط با تعیین شعار سال توسط مقام معظم رهبری،گفت: دوباره معظم‌له بحث تولید را مطرح کردند اما تولیدی که بر مبنای دانش و اشتغالزا است را مورد تاکید قرار دادند.

وی افزود: مسؤولان باید توجه داشته باشند که ثروت را از علم به دست آورند، باید بین علم و ثروت هم‌افزایی ایجاد شده و اقتصاد سنتی نفت محور جای خودش را به اقتصاد دانش‌بنیان و دانش‌پایه واگذار کند.

محمدی‌لائینی ادامه داد: کشاورزی در استان مازندران به سمت دانش‌بنیان حرکت کند، استفاده مناسب از آب و خاک در پیام مقام معظم رهبری به صورت جدی مورد تاکید قرار گرفته از ظرفیت منابع آبی در استان به صورت مناسب مورد استفاده قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از آب‌های شیرینی که وارد دریا می‌شود، ضروری است و رویکرد علمی دانش‌پایه در ساماندهی آب‌های سطحی مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران در ادامه با اشاره رحلت آیت‌الله ری شهری و آیت‌الله علوی گرگانی در روزهای ابتدایی سال، افزود: آیت‌الله ری‌شهری در سمت‌های مختلف که در کشور داشته با پیچیده‌ترین اقدمات ضدانقلابی مقابله کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران، ادامه داد: آیت‌الله ری‌شهری به عنوان عنصر علمی بوده و بیش از ۹۵ جلد کتاب را تدوین کرده و همچنین تولیت حضرت عبدالعظیم حسنی را عهده بوده و از طرفی نسبت به تاسیس دانشکده علوم و حدیث در قم اقدام کرده و از دست دادن انسانی مانند ایشان خسارت بزرگی است.

وی در ادامه با اشاره به سفر رئیس جمهور به مازندران، افزود: مسؤولان استانی از شخص استاندار تا سایر متولیان مصوبات سفر را به صورت جدی پیگیری می‌کنند.

محمدی‌لائینی ادامه داد: مباحث مربوط به مبارزه با زمین‌خواری به صورت جدی در دستور کار مسؤولان استانی قرار دارد و براساس بررسی‌ها انجام شده برخورد با حدود ۳۰۰ مورد از اراضی که در حال حاضر مورد تجاوز در دستور کار قرار گرفته و رسیدگی و بررسی پرونده‌های قدیمی هم در دستور کار است.

وی در ادامه با توصیه‌های اخلاقی گفت: انسان با تقوا هیچ وقت دچار خسران نمی‌شود و با وجدانی آسوده زندگی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران در ادامه با اشاره به ماموریت حضرت محمد(ص) در ترویج فرهنگ دینی،افزود: ایشان ضمن ابلاغ کامل پیام الهی برای امت دلسوز بودند، این طور نبود که فقط مبلغ پیام باشند بلکه همه تلاش خویش را برای هدایت انسان‌ها به کار بردند و این اقدام پیامبر(ص) خیرخواهی بوده است.

وی اضافه کرد: امت امانتی در دست پیغمبر بوده و همچنین دینی که بر عهده ایشان بوده باید ادا می کردند، حق‌الله و حق‌الناس را به بهترین وجه عملیاتی کنند و بسته کامل این موضوع ادای امانت است.

امام جمعه ساری، خاطر نشان کرد: حراست از امانت قانونی کلی است و هر کسی که امین شده نباید در آن خیانت کند و امانت را باید به اهلش برساند، وحی و پیام امانت خدا بوده و پیغمبر این امانت را باید به مردم برساند، مردم امانت در دست پیامبر(ص) هستند و باید حرف درست خدا را به مردم ابلاغ کند و حتی برای امت خویش در خفی دعا کند.

وی اضافه کرد: مردم در ابتدای رسالت پیامبر را مورد اذیت و آزار قرار می‌دادند، حضرت برای آنها دعا می‌کرد و می‌گفت؛ خدایا این افراد نمی‌دانند.

امام جمعه ساری، ادامه داد: یک مسؤول علاوه بر اینکه باید بداند که میز ریاست امانت است حتی مراجعه کنندگان و شهروندان امانت هستند و نباید به این مردم خیانت کنند.

وی یادآور شد: انسان باید حق الناس، حق‌الله را ادا کند، هر آنچه که برعهده انسان است باید ادا شود.

 

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

نظر شما