شناسهٔ خبر: 53223966 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

بارش‌ها تا اوایل هفته آینده ادامه دارند/ وزش باد شدید موقتی و خیزش گرد و خاک در شرق و جنوب کشور

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

صاحب‌خبر -
فریبا گودرزی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان و کرمانشاه بارش باران و برف، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود و در استان‌های همدان، زنجان، لرستان، شمال ایلام، گیلان، غرب مازندارن و ارتفاعات البرز در قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

وی ضمن اشاره به اینکه فردا شنبه بارش‌ها در نواحی شمال غرب و سواحل غربی دریای خزر ادامه دارند، افزود: در استان‌های کردستان، کرمانشاه، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز برای زنجان، قزوین و تهران انتظار بارش پراکنده را داریم.
این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش‌ها همچنان تا اوایل هفته آینده ادامه دارند، اظهار کرد: امروز علاوه بر بارش‌ها در بخش‌هایی از جنوب غرب، غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و به تدریج در شرق، جنوب و جنوب شرق کشور شاهد وزش باد شدید موقتی هستیم که می‌تواند در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک را به همراه داشته باشد.

گودرزی با اشاره به اینکه امروز در شمال غرب با کاهش نسبی دما مواجه هستیم و در غرب و جنوب کشور بین ۶ تا ۸ درجه از دمای هوا کاسته می‌شود، ادامه داد: برای سواحل دریای خزر و اردبیل افزایش نسبی دما بین ۴ تا ۶ درجه پیش‌بینی می‌شود و در شمال شرق هم به طور محسوس افزایش دما را خواهیم داشت.

وی ضمن بیان اینکه از امروز تا یکشنبه هفته آینده آب‌های جنوب کشور مواج و متلاطم است، در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: تهران امروز آسمانی صاف تا کمی را دارد و در برخی ساعات در آن وزش باد شدید رخ می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما