شناسهٔ خبر: 53214831 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اختصاص دو شبستان مسجد جمکران برای اسکان زائرین نوروزی

قم- ایرنا- معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران با اشاره به افزایش ورود مسافران به مسجد جمکران، از آماده‌سازی دو شبستان این مسجد برای اسکان زائرین نوروزی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی مسجد جمکران، ابراهیم صدوقی با بیان این‌که امسال مسجد جمکران لحظه تحویل سال میزبان حضور چشم‌گیر زائران و مسافران بود، افزود: با توجه به این‌که امکانات مسجد مقدس جمکران محدود است، اما اقبال مردم پس از کاهش محدودیت‌های سفر افزایش چشم‌گیری داشت و امسال میزبان زائران زیادی از سراسر کشور هستیم.

وی با تاکید بر این‌که با توجه به بارش باران و برودت هوا در حوزه اسکان تدابیری در مسجد مقدس جمکران اتخاذ شده است، اضافه کرد: امسال شبستان امام حسن عسکری(ع) از ساعت ۲۰ تا ۸ صبح پذیرای خواهران زائر برای استراحت است.

به گفته وی، شبستان کربلا و مسجد امام علی(ع) نیز برای پذیرایی از برادران آماده شده است.

وی با تاکید بر این‌که در پارکینگ‌های شماره یک و دو ممنوعیت اسکان چادری داریم؛ از همکاری و مساعدت نیروی انتظامی، راهور، شهرداری و مجموعه ستاد تسهیلات زائرین استان با مسجد مقدس جمکران تقدیر کرد.

صدوقی خاطرنشان کرد: پارکینگ‌های شماره سه و چهار مسجد با همکاری شهرداری برای پذیرایی از زائرین آماده شده است؛ نیروی انتظامی و سازمان آتش‌نشانی نیز مسوولیت تامین امنیت و ایمنی زائرین را بر عهده دارند.

وی با اشاره به این‌که طرحی که در نیمه شعبان با عنوان منادیان سلامت داشتیم در این ایام هم ادامه خواهد یافت، گفت: با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر مسجد جمکران ۴۰۰ نفر از خادمین ستاد، به‌عنوان منادیان سلامت تذکرات بهداشتی خواهند داشت و توزیع ماسک هم بین زائرین انجام می‌شود.

صدوقی خاطرنشان کرد: ۶ هزار خادم افتخاری، مشرفی و نذر موقت نیمه شعبان در ایام نوروز نیز فعال خواهند بود و به‌صورت ۲۴ ساعته در سه شیفت خدمت‌رسانی می‌کنند و چایخانه‌های مسجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی غذای نذری گرم را در وعده‌های مختلف توزیع می‌کنند.

نظر شما